כבר לא על הנייר: אחרי שנים של תכנון וביורוקרטיה דיירות ודיירי רח' גבריאלוב 31-33 ברחובות התבשרו על מועד תחילת העבודות להריסת הבניינים הקיימים והקמת בניינים חדשים במסגרת תכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה.
2 צפייה בגלריה
הבניינים ברחוב גבריאלוב. בקרוב יגיעו הטרקטורים
הבניינים ברחוב גבריאלוב. בקרוב יגיעו הטרקטורים
הבניינים ברחוב גבריאלוב. בקרוב יגיעו הטרקטורים
(צילום: עיריית רחובות)

שני הבניינים הקיימים ברח' גבריאלוב הם בניינים ותיקים שהוקמו במאה הקודמת ובהם 32 דירות מגורים. בתום הליך הפינוי-בינוי צפויים לעלות על הקרקע שני בניינים חדשים ומודרניים הכוללים 186 דירות.
"אנו ממש נרגשים לקראת הפינוי בינוי של ביתנו. בתחילת התהליך היינו סקפטיים מאוד ומלאים בחששות ועכשיו תודה לאל זה קורה, אנחנו מרגישים שהחלום מתגשם. אנחנו מודים כל הדיירות והדיירים לעו"ד וליזם על הדרך ועל ההיענות לכל צרכינו", אמרה השבוע תמר טקלה, נציגת הדיירים.

קראו גם:

פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא הגדול ביותר בארץ. הפרויקט משתרע על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכולל 4,500 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד ו-4,200 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע"י רשות מקרקעי ישראל. בנוסף יוקמו 2,300 יחידות דיור המשלבים תעסוקה ומגורים, ויחידות דיור נוספות במגרשים צמודי קרקע. בסה"כ מדובר בכ-11,000 יח"ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 7-22 קומות.

2 צפייה בגלריה
כך יראו הבניינים החדשים ברחוב גבריאלוב
כך יראו הבניינים החדשים ברחוב גבריאלוב
כך יראו הבניינים החדשים ברחוב גבריאלוב
(הדמיה: סינקו השקעה ויזמות)

בנוסף, התכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-470,000 מ"ר, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ"ר שטחים למבנים ומוסדות ציבור. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 ומסוף תחבורה ציבורית בהיקף של 14 דונם.
לאורך כל תהליך ההתחדשות בשכונה התושבים ילוו ע"י צוות חברתי רחב הכולל את נציגות ונציגי מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה, עורכי דין ויועצים חברתיים שיסייעו בכל הנדרש בפן המשפטי, החברתי והכלכלי.
בניינים אלה יהיו הסנונית הראשונה לשינוי והמהפך העצום שצפויה לעבור השכונה לאחר שנים ארוכות של תכנון, משא ומתן מול המשרדים הממשלתיים ורתימת תושבי השכונה, יזמים וקבלנים לטובת פרויקט ההתחדשות.
ראש העירייה מתן דיל: "בחודשים הקרובים נראה את הטרקטורים מגיעים לשטח ומתחילים בעבודות שישנו את פניה של שכונת קריית משה ויהפכו אותה לאחת השכונות המבוקשות באזור המרכז והשפלה".