ענקית השבבים מרחובות שאיבדה ארבעה מעובדיה מאז השבעה באוקטובר וקרוב למחצית מעובדיה גויסו למילואים, נרתמת כעת למען עובד החברה, שבנו החייל נמרוד כהן חטוף בעזה.
4 צפייה בגלריה
נמרוד כהן
נמרוד כהן
נמרוד כהן. מחכים שיחזור
(צילום: פרטי )

אפלייד מטיריאלס ישראל עוסקת בפיתוח וייצור של מערכות מתקדמות לבקרת תהליך ייצור שבבים. כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך המכונות של אפלייד מטיריאלס המיוצרות בישראל. החברה מעסיקה בישראל למעלה מ- 2,300 עובדות ועובדים, רובם בקמפוס החברה בקריית המדע ברחובות, וברחבי העולם מעסיקה החברה בסך הכל, מעל 30,000 עובדים.
מאז ה-7 באוקטובר ספגה החברה טלטלות אחרי שאיבדה ארבעה מעובדיה:
רס"ם (מיל') אלירן יגר, בן 36 מתל אביב, עבד כעשור בתור מהנדס בחברה, נהרג ב-25 בינואר בקרב בדרום רצועת עזה; שון דויטשווילי ז"ל בן 26 , שעבד בצוות ה- PTC R&D Labs owner ונרצח במסיבה ברעים.

4 צפייה בגלריה
אלירן יגר
אלירן יגר
רס"מ אלירן יגר ז"ל. נהרג בעזה
(צילום: באדיבות המשפחה)

ויקטוריה גורלוב ז"ל בת 23 מבת ים, עבדה בצוות הביטחון באפלייד מטיריאלס ובן זוגה אלכסנדר סמוילוב ז"ל בן 28 מראשון לציון, שעבד כטכנאי אינטגרציה בצוות ה-CD build team בחברה. השניים עבדו כמאבטחים במסיבה ברעים, ושם גם מצאו את מותם.

4 צפייה בגלריה
שון דויטשווילי
שון דויטשווילי
שון דויטשווילי ז"ל. נרצח ברעים
(צילום: פרטי )

לפני מספר שבועות החלה ליזה סמוילוב, אחותו הקטנה של אלכס ז"ל, לעבוד בחברה בדיוק באותו התפקיד אותו מילא אחיה.

קראו גם:

בנוסף, יהודה כהן, עובד החברה הוא אביו של החייל נמרוד כהן, השבוי בעזה.
עד לאחרונה בחר יהודה שלא לחשוף את הסיפור של בנו באופן יזום בקרב עובדי ועובדות החברה, וכעת החליט לפתוח את הנושא ולרתום את אפלייד מטיריאלס לטובת המאבק לשחרור נמרוד.

4 צפייה בגלריה
אלכס וויקטוריה
אלכס וויקטוריה
ויקטוריה גורלוב ז"ל ואלכסנדר סמוילוב. נהרגו ברעים
(צילום: באדיבות המשפחה)

בשבוע שעבר נפגשו יהודה וויקי, הוריו של נמרוד, עם כ-200 עובדי החברה וסיפרו את סיפורם. בתחילת אפריל צפויה החברה לארגן מפגן תמיכה ציבורי במשפחת כהן ובמאבק לשחרורו של נמרוד ושחרורם של החטופים. במפגן צפויים לקחת חלק חברות הייטק נוספות הפועלות בפארק המדע ברחובות, תלמידי בית ספר דה שליט, חניכי תנועות נוער ברחובות ועוד.