בתחרות כתיבה של רחובות 'מילה במקום' תחת הנושא 'כתיבה בראי המקום', זכה הסיפור 'הבן של חביבה ויפת' מאת שמוליק קלוסקי, במקום השלישי. הסיפור בעל התפנית המפתיעה, מתרחש בעיר רחובות ובניו ג'רסי ועוסק במעשה היעלמותו של אחד מילדי תימן.
1 צפייה בגלריה
שמואל קלונסקי
שמואל קלונסקי
שמואל קלוסקי
(צילום: יניב שוהם)
קראו גם:
צוות השופטים כתב על הסיפור: "משפחות תימניות רבות חיות ברחובות כמעט מיום היווסדה, והסיפור הכאוב נוגע בהיעלמות תינוקות בשנות החמישים והחיפוש רב השנים של ההורים אחר ילדיהם. בין אם מדובר בסיפור אמיתי או במשאלת לב, נוגעת מאוד ללב סגירת המעגל, עם מציאתו של הבן של חביבה ויפת. משפט הסיום של הסיפור מרמז על התחלה חדשה: 'אני כל כך דומה לך, זה לא ייאמן. איך קוראים לך אחי'?".
"עבורי זה היה רגע מיוחד ומרגש", מספר שמוליק קלוסקי, "גם מפני שהסיפור 'הבן של חביבה ויפת' הוא מתוך ספר הסיפורים הקצרים שלי ההולך ומושלם בימים אלה. וגם ובעיקר מפני שסיפור היעלמותם של ילדי תימן נצרב בלבי באופן עמוק - הפצע הפעור בחיי ההורים והאחים מעולם לא נסגר. אני מקווה שיימצא מזור לנפשם וליבם של בני המשפחות".
שמוליק קלוסקי הוא עורך, סופר, קופירייטר, פזמונאי ומלחין שכתב שירים רבים ובהם - 'שיר בכיף' ו'נשבע'. בשנה שעברה יצא לאור ספרו 'שירים הם פתגמים', שבו כונסו 60 פתגמים מובחרים משלנו ומתרבויות העולם. לכל אחד ואחד מהפתגמים כתב שמוליק קלוסקי שיר חדש.
הסיפור הזוכה 'הבן של חביבה ויפת', צפוי להתפרסם עם כלל היצירות הזוכות, באסופה דיגיטלית באתר 'עברית' ובכתב העת 'הליקון'. כן אמור הסיפור לצאת לאור בקרוב בספר הסיפורים הקצרים של שמוליק קלוסקי.
אירוע חלוקת הפרסים התקיים ביום חמישי האחרון בספרייה המרכזית ע"ש מאירהוף ברחובות.
כל העדכונים - חדשות רחובות