ביום שני השבוע בשעות הבוקר המוקדמות, עלו שני בני נוער מאותה המשפחה לקו אוטובוס 13 של אגד ברחוב מקס שיין בדרכם לבית הספר בצד השני של העיר, כשם שהם עושים בכל בוקר. האוטובוס היה מלא עד אפס מקום, ושני בני הנוער שניסו להגיע למכונת הרב־קו בכניסה לאוטובוס התקשו לעבור בין האנשים, כשלפתע נתקלו בפקח שדרש לבדוק אם שילמו על נסיעתם.
1 צפייה בגלריה
הדוח. "הילדים התקשרו המומים"
הדוח. "הילדים התקשרו המומים"
הדוח. "הילדים התקשרו המומים"
(צילום פרטי)
קראו גם:
"הילדים התקשרו לאשתי המומים, כל אחד מהם קיבל דוח של 100 שקלים", מסביר אביהם של הילדים, "ואנחנו כל מוצ"ש מטעינים להם את הרב־קו וגם תמיד יש להם כסף עליהם למקרה שהוא ילך לאיבוד".
שני ההורים, עובדי ציבור מוכרים בעיר, מספרים שנפגעו מאוד מהיחס לילדיהם, "האוטובוס היה מפוצץ, הם מנסים להרים את הקופה שלהם? הילדים שלי הם כאלה ילדים טובים, מדובר על נערים צעירים, אתה עושה להם נזק, והם לא היו היחידים שקיבלו, עוד נערים ונערות לא הספיקו להגיע למכשיר וקיבלו דוח".
לדבריו, האוטובוס בכלל לא צריך לנסוע בצורה כזו כשהוא מלא לגמרי ובני נוער עומדים בו לאורך כל הנסיעה. "הילדים שלי יתפלחו לאוטובוס? העליתי על זה פוסט והמון הורים הגיבו שזה קרה גם להם, הפקח היה מעז לעשות את זה לבן אדם מבוגר? או לאחד שהיה מבהיל אותו? אתה גיבור על ילדים?".
תגובת אגד: "בשנים האחרונות מסתמנת מגמה מטרידה של אי תיקוף באוטובוסים של מקצת מלקוחות התחבורה הציבורית, ובשל כך הורה לנו משרד התחבורה להגביר את מערך הפיקוח והבקרה בקווי השירות ברחבי הארץ. הבקרים רושמים דיווח וקנס למשתמטים מתיקוף והנקנסים יכולים לפנות למשרד התחבורה לבקשת ערעור.
באשר למקרה המתואר, מומלץ לנערים לפנות בבקשת ערעור למשרד התחבורה ואנו כמפעילי התחבורה הציבורית ברחובות נפעל על פי ממצאי בדיקת המשרד ומסקנותיו. אנו מזכירים להקפיד לתקף מיד בעת העלייה לאוטובוסים כדי להימנע חלילה מקבלת דוחות וקנסות מיותרים".