בעקבות הטרגדיה הנוראית שגרמה למותה של הילדה אלין אהוד ז"ל, המשפחה תובעת את עיריית נס ציונה במיליוני שקלים על אחריותה ורשלנות.
2 צפייה בגלריה
אלין אהוד ז"ל
אלין אהוד ז"ל
אלין אהוד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בתחילת חודש דצמבר 2022, הזדעזעה העיר נס ציונה ממותה הכואב של אהוד ז"ל, לאחר ששער של גן משחקים בשכונת ארגמן נפל עליה וגרם למותה. כעת מגיעה התביעה הגדולה שככל הנראה גם בעיריית נס ציונה האמינו כי היא תגיע.
משפחתה של אהוד ז"ל תובעת את העירייה בין היתר על אחריותה בנושא ועל רשלנותה לכאורה בנושא תחזוקת גן המשחקים, וכמובן השער שהיה רופף ומסוכן. מדובר על תביעת של כ-2.5 מיליון שקלים.
כתב התביעה נפתח בתיאור מזעזע של מחלקת רפואה דחופה לילדים במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא מיום 8 בדצמבר, 2022, עת הובאה אלין לבית החולים. בהמשך כתב התביעה מתייחס לאירועים באותו היום, כאשר אלין טיילה עם אמה ואחיה בסמוך לביתה, בפארק שבו כל כך אהבה לשחק.
בהמשך מוזכרים שורה של מעשים מצד עיריית נס ציונה, לפי טענת כתב התביעה, אשר מגולמים בהם רשלנות, זלזול, חוסר מקצועיות, התעלמות מהתרעות חוזרות והפרת חובות מקצועיות בסיסיות ומינימליות, אשר יצרו מפגע מסכן חיים בלב סביבה הומה בילדים קטנים.
כתב התביעה מתאר בפרטי פרטים את האירוע, כיצד אלין ומשפחתה הגיע לפארק, האירוע שבו נפל עליהם השער, כיצד אמה הרימה את השער וניסתה מיד לטפל באלין, שכבר אז דיממה והייתה במצב קריטי. בהמשך מוזכר הטיפול בבית החולים, וגם תוצאות בדיקת ה-CT הנוראית שעדכנה את ההורים כי מותה של אלין ז"ל נגרם עקב חבלות הראש והחזה שנגרמו לה בתאונה. ראוי להזכיר, כי לאחר מותה החליטו הוריה של אלין, טל ועוז אהוד, לתרום את קרניות עיניה על מנת לסייע לראייה של ילדים אחרים.

2 צפייה בגלריה
פינוי השער מהפארק
פינוי השער מהפארק
פינוי השער מהפארק
(צילום: נדב אבס)

בנספחי התביעה מצורפים דוח מד"א אודות הטיפול והפינוי לבית החולים, סיכום הטיפול וגם העתק מתעודת הפטירה. בין השאר, מוזכרים 35 סעיפים שונים שבהם צוין כי עיריית נס ציונה יכלה למנוע את האירוע, החל מהצבת השער הישן במקום, אי הטיפול בו במשך שנים ארוכות, חוסר הפיקוח בשטח הפארק, התעלמות של עשרות הודעות של תושבים במוקד 106 בנוגע לשער הבעייתי, אי הגעתם של פקחים לטיפול בבעיה תוך התעלמות מוחלטת מאזהרת התושבים, ובעיקר ההפרה הבסיסית של מועצת העירייה לביטחון התושבים ולתחזוקת המבנים שבאחריותה.

קראו גם:

בעיריית נס ציונה קיבלו את כתב התביעה והשיבו בנושא: "כתב התביעה התקבל בעירייה. הוא ייבחן בעיון רב ובאופן הנדרש. מטבע הדברים, אין ביכולתנו להגיב בנושא לתקשורת".
לעירייה ניתנו כ-60 יום להגיב לתביעה זו.