נוכחותם של מספר עצים, שחלו בחודשים האחרונים, כך נראה, במחלת עצים, מטרידה מאוד חלק מתושבי רחוב זאב יעבץ ברחובות, החוששים כי העצים עלולים לקרוס בהפתעה.
2 צפייה בגלריה
"חלול לגמרי". אחד העצים החולים
"חלול לגמרי". אחד העצים החולים
"חלול לגמרי". אחד העצים החולים
(צילום פרטי)
מדובר במספר עצים מזן מסוים של עצי אורן, בני עשרות שנים, הממוקמים במספר קטעים של הרחוב, בחזית בנייני המגורים במקום, ומבט חטוף על כמה מהם אכן מעורר דאגה, שכן נפערו בהם חורים המעידים על כך שהגזע, או חלקים ממנו, חלולים ועלולים לקרוס.
רן חזן, תושב הרחוב: "יש לנו עץ ליד הבית, שלפני כמה שבועות גילינו שהגזע שלו פשוט חלול לגמרי, וזה כמובן לא תהליך של ימים או שבועות, אבל זה מעיד על כך שלעץ יש בעיה, ויותר מזה, שהוא מאבד אחיזה בקרקע, ולא צריך להיות אגרונום כדי להבין את זה".
לדברי חזן, הוא עצמו לא פנה בנושא לעירייה, אלא רק העיר בעבר לעובד אגף הגינון שעבר ברחוב, אולם לטענתו הוא לא ראה כי בוצעו מהלכים לטיפול בעץ.
"זה מפגע, וזה מאוד מסוכן. עץ כזה יכול לקרוס ללא התראה", אומר חזן, "וחבל שזה יקרה, כי עלול להיגרם פה נזק לרכוש או חס וחלילה לעוברי אורח, או שאפילו העץ יקרוס לתוך מרפסת. זה עץ לא קטן בכלל, והוא כבד מאוד".
תושבים אחרים ברחוב מוטרדים גם הם ממה שנראה כמו מחלה אפשרית המתפשטת בין עצי הרחוב הוותיק.

2 צפייה בגלריה
"מפגע". עץ חולה נוסף
"מפגע". עץ חולה נוסף
"מפגע". עץ חולה נוסף
(צילום פרטי)

"אחד הסימנים לבעיות, פרט לחורים שנפערים בגזעים, ואת זה אפשר לראות בקלות, הוא שהם לא פורחים ומתייבשים, מה שמעיד כל כך שיש בעיה", אומרת אחת מתושבות הרחוב. "לכל הפחות צריכה להיות פה בדיקה של איש מקצוע. לא חייבים לכרות עצים אם לא צריך, לפעמים אפשר לטפל בחומרים מסוימים, אבל בכל מקרה חייבים לעשות משהו, כדי שלא יקרה פה אסון".

קראו גם:

מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "אגף גנים ונוף בעיריית רחובות עוקב באופן קבוע אחר מצב העצים ברחוב יעבץ, ובכל העיר באופן כללי".
"לפני מספר חודשים נערך סקר עצים ברחוב על ידי מומחה. נושא העצים החלולים ייבדק בשנית על ידי מומחה, והחלטה תתקבל בהתאם".