בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה בשבוע שעבר בבית המשפט לעניינים מנהליים במחוזי מרכז נגד עיריית רחובות בטענה שהיא ממשיכה לגבות ריבית דריבית מנושים למרות שהודיעה על חדילתה מכך.
2 צפייה בגלריה
דורשת צו פינוי. עיריית רחובות
דורשת צו פינוי. עיריית רחובות
עיריית רחובות. השיטה נמשכת?
( צילום: אבי מועלם)

המבקש, תושב העיר חריש, הוא נישום, המחזיק בנכס ברחובות. בבקשתו הוא טוען כי העירייה גובה שלא כדין מבעלי נכסים בשטחה בשיטת חישוב של "ריבית דריבית". שיטה שלטענתו נדונה רבות בבתי המשפט השונים, כאשר המסקנה היא אחת – השיטה אינה חוקית וכל גבייה שנגבתה בעטיה, דינה בטלות והשבה.

קראו גם:

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נטען אף כי עיריית רחובות בעצמה הודתה שמדובר בגבייה שלא כדין, עת השיבה כספים שנגבו שלא כדין בתביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2011, ועת השיבה כספים נוספים בתביעת המשך אשר הוגשה בשנת 2018, וכן עת הודיעה על הפסקת הגבייה החל מיום 1 לאוגוסט 22', במסגרת תביעה שלישית.
"למרבה הצער, על אף שהעירייה השיבה כספים שנגבו שלא כדין עד שנת 2020, וכן, הודיעה על הפסקת הגבייה, היא ממשיכה לחייב בריבית דריבית עבור יתרות חובה ברישומיה", נטען בבקשה. כן נטען, כי למרות הודעתה, היא המשיכה במהלך כל השנים האחרונות לגבות בשיטת ריבית דריבית.

2 צפייה בגלריה
בית המשפט שופט שופטים
בית המשפט שופט שופטים
בית המשפט יכריע
(צילום המחשה: shutterstock)

בבקשה טען התובע, כי כפי שנראה בעניינו, העירייה חייבה אותו בשיטת ריבית דריבית עד לחודש אוגוסט 22' כאשר יתרת החובה הנזכרת נותרה רשומה לחובתו של התובע, ושולמה לאחרונה, יחד עם הריבית דריבית שנצברה באופן לא חוקי גם לשיטת העירייה. "עניינו של התובע זהה לעניינם של חברי קבוצה רבים אשר בטווח שבין השנים 2021 לבין 2022 (ואף קודם לכן) נצברה לחובתם יתרת חוב שלא שולמה ואשר מקורה בריבית דריבית, ויתרת חובה זו צוברת ריבית נוספת עד לימים אלו".
התובע ביקש מבית המשפט לקבוע כי על העירייה להשיב את סך גביית היתר בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "אין זה ראוי שהעירייה תגיב בעיתונות לתביעות שהוגשו לבית המשפט בטרם הוגשה תגובתה למוסד השיפוט שתפקידו להכריע בנושא. בימים אלו שוקדת העירייה על תגובה מפורטת שתוגש כדין לבית המשפט והיא גם תהיה זמינה לפרסום".