פנייה לעזרה הפכה להשפלה פומבית בעמוד הפייסבוק של חבר המועצה אביב איטח, כך טוען תושב העיר אשר מצהיר כעת כי לא יוותר ושיגר לאחרונה לחבר המועצה מכתב התראה לפני תביעה על לשון הרע.

"ניסה ללמד אותי לקח"

תחילתו של הסיפור לפני מספר חודשים, כשיואב גלנט שימש שר חינוך, וחבר מועצת העיר ברחובות אביב איטח היה יועצו.
1 צפייה בגלריה
איטח. "המשיך להטריד אחרי שקיבל מענה"
איטח. "המשיך להטריד אחרי שקיבל מענה"
איטח. "המשיך להטריד אחרי שקיבל מענה"
(צילום: קובי קואנקס)
"אז פנה אדם שאינו תושב רחובות למשרד החינוך כדי לשטוח טענות שהיו לו לגבי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה - א.ק). בעקבות הפנייה, הפנה שר החינוך את האדם לאביב איטח שיטפל בעניינו. "אביב התקשר אלי, סיפרתי לו את הטענות ושלחתי לו מכתב בעניין, הוא סיכם איתי שיטפל בעניין, אמר לי לא לפנות לאגפי המשרד, וכך חיכיתי שלושה שבועות", הוא מספר.
קראו גם >>
כעבור זמן שלח התושב הודעת וואטסאפ לאיטח ושאל אם משהו התקדם, אך לדבריו איטח ביקש ממנו לחזור אחרי פסח. "התקוממתי וכעסתי, אבל בצורה לגיטימית ולא חלילה קיללתי", אומר התושב, "ועל זה שביקרתי אותו הוא התקשר אלי באותו היום ואמר לי שהחליט שאין איך לעזור לי. אולי הוא ניסה ללמד אותי לקח, שלא אעביר עליו ביקורת בגלל סחבת. קרא לי מטרידן ואמר שאם אפנה למשרד החינוך יגישו עלי תלונה במשטרה".
מטרידן?
"כן. לעובדי ציבור אין תרבות שירותית, אתה שולח להם מכתב והם מחויבים להשיב בכתב, וחלק גדול מהם לא משיבים ונעלמים, משאירים אותך באוויר. יש אזרחים שיקבלו את זה ויש שידרשו את שמגיע להם ואז יתייגו אותם כמטרידנים או נודניקים. אבל אני אדם נחוש שעומד על דעתו, התרעמתי על ההתנשאות והאטימות והתלוננתי לנציב תלונות הציבור, אבל התלונה נסגרה".

"נעשה צדק"

הפונה, שנעלב מההתייחסות, שם לב שאיטח מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו פרטים הקשורים לעבודתו כיועץ שר החינוך, ומצא לנכון לבקר אותו לאחרונה באחד הפוסטים, תוך שהוא מגולל את ההיסטוריה הקצרה של שניהם. "נעשה צדק שאתה הולך הביתה ביחד עם גלנט", הוא כתב בעקבות הקמת הממשלה החדשה לפני כחודשיים, "הזלזול שלך באזרח כמוני צועק לשמיים, תתבייש אביב".
הפונה: "מה שהפתיע אותי הוא שקראתי שהוא בעצמו הגיש לא מזמן תביעה נגד חבר מועצה אחר ברחובות, שטען שהוא בעל עבר נפשי"
בתגובה כתב לו איטח שהוא זקוק לטיפול והסתכלות, טען כי זו גם היתה המלצתו עבורו במענה לפנייתו, והוסיף: "אולי גם טיפול בכפייה במידת הצורך, תלוי בחוות הדעת של הפסיכיאטר אם יועיל בטובו לגשת, שולחים לך חיבוק ומאחלים לך רפואה שלמה ובריאות הנפש".
הפונה כתב בתגובה שאיטח יודע להשפיל ולהשמיץ לאחר שפגע באמונו, ואיטח המשיך ושאל: "מדוע הקרובים אליך לא מפנים אותך להסתכלות פסיכיאטרית או לטיפול נפשי?". כל זאת, בדף הפתוח לציבור כולו.
לאחר מכן שלח לו איטח בפרטי לינק לאתר שמפנה אותו לבדיקות נפשיות כאלה ואחרות, והוסיף שהוא חושב שכדאי שידאגו שיבצע את הבדיקה, ביקש להפסיק להטרידו בפייסבוק וטען שלהבא יגיש תלונה על העלבת עובד ציבור.
בעקבות הדברים שלח לו הפונה מכתב התראה לפני תביעה על לשון הרע. "אמרתי לו שיחזור בו וימחק את התגובות שנחשפו לאנשים שגם השתתפו בשיחה", משחזר הפונה, "מה שהפתיע אותי הוא שקראתי שהוא בעצמו הגיש לא מזמן תביעה נגד חבר מועצה אחר ברחובות בטענה ללשון הרע".
על פי הפונה, איטח פירסם התנצלות על הדברים שכתב נגדו, אולם היא נמחקה לאחר שעה קלה. "יועץ נחשב עובד מדינה לכל דבר, ועל פי הוראות החוק לתיקון סדרי מנהל עובד מדינה שמקבל פנייה בכתב, הוא מחויב להשיב מענה. הזעקה שלי היא לא עלי אלא על זה שהוא אפילו לא מסוגל לקבל ביקורת, ומגיב בצורה הכי בוטה. במקום לענות לי הוא פתח במתקפה פראית. הוא עשה לי רצח אופי, הוא תייג אותי כמשוגע כדי לבטל את הטענות שלי".
אביב איטח מסר בתגובה: "כמו אלפי אזרחים ותושבים שאני משרת בעשור האחרון, גם הפונה קיבל בזמנו התייחסות ומענה מסודר ממני. לאחר שהמענה בפנייתו לא היה לשביעות רצונו החל להטריד בעשרות שיחות את הלשכות השונות ואת הנייד האישי שלי באופן החורג מגבולות הסטנדרטים ואף הוזהר על ידי המל"ג ומשרד החינוך לחדול מלהטריד לאחר שקיבל מענה.
"התושב בחר להמשיך להטריד ולהקניט אותי אישית בפניי ובפני קרוביי אך בחרתי להכיל זאת מתוך רחמים, לאחר שהתרשמתי שהוא שרוי במצוקה וייתכן שטעיתי שהכלתי. לאחר סיום תפקידי, המשיך לפנות לסובבים אותי ואף בחר להטריד ולהקניט אותי בפייסבוק הפרטי שלי. לאחר שהגבתי בעידנא דריתחא להקנטותיו פנתה אלי עו"ד מטעמו ובחרתי להתנצל ולהסיר את דבריי רק כדי לסיים את הסוגיה המטרידה הזו. כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני סבלני, מכיל, זמין ונכון לסייע. אני מאחל לו בריאות, נחת והצלחה בהמשך דרכו".
לכל העדכונים - חדשות רחובות