היום (02.09.2024) צפויה שביתה כללית במשק בעקבות הכרזת יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד וכצעד מחאה על חוסר ההתקדמות במגעים להשגת עסקה שתחזיר את חטופינו הביתה. בעיריית רחובות מצטרפים לצעדים שהוכרזו במרכז לשלטון מקומי - מה צפוי?
4 צפייה בגלריה
הפגנת ענק וחסימת הכביש ברחובות
הפגנת ענק וחסימת הכביש ברחובות
הפגנת ענק וחסימת הכביש ברחובות
(צילום: איטל בציר אלשיך)

עדכון - בהמשך למפגש שהתקיים ברחבת העירייה בין ראש העיר מתן דיל לתושבות ותושבים שלקחו חלק בעצרת למען החטופים, התקיימה התייעצות עם מנכ"ל העירייה, ועד העובדים והסגנים, ובסיומה התקבלה החלטה כאות סולידריות עם משפחות החטופות והחטופים, ובפרט כהזדהות עם כאבה של ויקי כהן, אמו של נמרוד החטוף הרחובותי, שהשתתפה בעצרת, לסגור את בניין העיריה החל מהשעה 12:00, ולא תתקיים קבלת קהל.
בהודעה רשמית שהוציאה אמש (ראשון) עיריית רחובות נכתב כי, "רחובות כואבת את הירצחם של ששת החטופים והחטופות בידי מרצחי חמאס, מחזקת ותומכת במשפחות החטופים, ביניהם גם משפחת כהן היקרה, תושבי העיר, שבנם נמרוד נמצא בשבי מיום שבת ה-7.10, ומצטרפת לצעדים שהוכרזו במרכז לשלטון המקומי".

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
עיריית רחובות
עיריית רחובות
עיריית רחובות
(צילום דוברות עיריית רחובות)

מה צפוי ברחובות?


היום (שני, 2.9) בין השעות 10:00-9:00 לא תתקיים קבלת קהל בעירייה.
מהעירייה נמסר כי מתוך אחריות ודאגה לילדי העיר וכדי להבטיח שגרת חינוך יציבה ככל האפשר, מערכת החינוך ברחובות תפעל מחר, יום שני, כרגיל.
כלל עובדי העירייה, לרבות הצוותים החינוכיים, הונחו להגיע לעבודתם.

4 צפייה בגלריה
קניון עופר רחובות. מצטרפים לשביתה
קניון עופר רחובות. מצטרפים לשביתה
קניון עופר רחובות. מצטרפים לשביתה
(צילום ארכיון: אביגיל קדם)

שביתה בקניון עופר רחובות


גם קניוני עופר הודיעו כי הם מצטרפים לשביתה.
בהודעה רשמית שהוציאו בקניון נמסר: "קניוני עופר מודיעים על השבתת כל הקניונים והמרכזים המסחריים, מחר, יום 2.9.2024. הקבוצה מצטרפת לקריאת ההסתדרות להשבתת המשק מחר, לאות מחאה, וכהזדהות עם סבלן העמוק והנורא של משפחות החטופים. ליבנו עמכם. אנו מייחלים לשובם המהיר הביתה של כל החטופים, זו חובתנו המוסרית. אנו מבקשים לחזק את ידי כוחות הביטחון המחרפים נפשם בהגנת המדינה".

4 צפייה בגלריה
"מצווה". בית חולים קפלן
"מצווה". בית חולים קפלן
המרכז הרפואי קפלן הצטרף לשביתה
(צילום: אבי מועלם)

שביתה בבית החולים קפלן


גם בקופת חולים כללית, שאליה משתייך המרכז הרפואי קפלן ברחובות הודיעו כי הם מצטרפים לשביתה שהוכרזה בהסתדרות.
קופת החולים כללית נמסר: "מרפאות החוץ של בתי החולים, בכל הארץ, לא יפעלו ולא יינתנו שירותים. המרפאות בקהילה ובתי החולים בכל הארץ ימשיכו לעבוד כרגיל ויינתנו שירותים לציבור הרחב, למעט, כאמור – מרפאות החוץ. ההחלטה להשבית מחר את מרפאות החוץ התקבלה מתוך רצון להביע סולידריות ומתוך ערבות הדדית, ואנו נושאים תפילה שנראה את כל החטופים והחטופות חוזרים הביתה במהרה. ליבנו דואב, ואנו מחבקים את כל משפחות החטופים והנרצחים".

שיבושים בקופות החולים


מקופת החולים מכבי נמסר תפעל כרגיל, אך תאפשר לרופאים לשבות: "מכבי מביעה הזדהות מלאה ותומכת בחטופים ובני משפחותיהם בשעה קשה זו ותקיים דקת דומיה היום בשעה 13:00 בכלל הארגון. כגוף המעניק שירותי רפואה חיוניים, תמשיך מכבי להעניק שירות למטופלים ולחולים, ולצד זאת כארגון שמושתת על רופאים עצמאיים - נכבד כל החלטה שיקבל רופא עצמאי בנושא, תוך עדכון המטופלים".
מקופת חולים מאוחדת נמסר כי "מרפאות הקופה יהיו פתוחות היום. כל עובד שמעוניין לשבות, יתבקש לעדכן מראש את מנהליו ואנחנו נעדכן בהתאם את הלקוחות במידה ויהיה שינוי בתור שלהם".
קופת חולים כללית: "מרפאות החוץ של בתי החולים, בכל הארץ, לא יפעלו ולא יינתנו שירותים. המרפאות בקהילה ובתי החולים בכל הארץ ימשיכו לעבוד כרגיל ויינתנו שירותים לציבור הרחב, למעט, כאמור – מרפאות החוץ. ההחלטה להשבית מחר את מרפאות החוץ התקבלה מתוך רצון להביע סולידריות ומתוך ערבות הדדית, ואנו נושאים תפילה שנראה את כל החטופים והחטופות חוזרים הביתה במהרה. ליבנו דואב, ואנו מחבקים את כל משפחות החטופים והנרצחים".
פורסם לראשונה: 19:25, 01.09.24