אוגוסט נגמר, שנת הלימודים מתחילה ואיתה גם הספירה לאחור לקראת הסתיו. נכון, שספטמבר הוא עדיין חודש שכולל לעיתים קרובות עומס חום ואפילו חמסינים, אבל השבוע הראשון שלו קצת מרמז על עונת המעבר שכבר בפתח.
2 צפייה בגלריה
מעונן, אבל עדיין חם בבת ים
מעונן, אבל עדיין חם בבת ים
מעונן, אבל עדיין חם בבת ים
(צילום המחשה: canva)

לפי השירות המטאורולוגי הישראלי ראשון (01/09)מעונן חלקית עם טמפרטורות רגילות לעונה. עד שעות הצהרים עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך החוף. הלילה: מעונן חלקית עד בהיר. המעלות ברחובות ינועו בין 26°-31°.
שני (02/09) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. במהלך הבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הטמפרטורות ברחובות: 24°-32°.
התשקיף לקראת שלישי ורביעי מלמד על מזג אוויר מעונן חלקית ואפילו על סבירות לגשם (לא מבול, אבל לפחות הטפטופים לא יהיו מזיעה).

קראו גם:

בשירות המטאורולוגי מסבירים: ״ספטמבר בישראל הוא חודש שעדיין נושא מאפיינים קיציים מובהקים, במיוחד בשני השלישים הראשונים שלו. התקופה הזו מתאפיינת בעומסי חום משמעותיים, כאשר במישור החוף התחושה הזו מועצמת בשל השילוב של טמפרטורות גבוהות עם לחות גבוהה״.

2 צפייה בגלריה
ראיתם כבר נחליאלי? סימן שמגיע הסתיו
ראיתם כבר נחליאלי? סימן שמגיע הסתיו
ראיתם כבר נחליאלי? סימן שמגיע הסתיו
(צילום המחשה: canva)

מתי מתחיל הסתיו?


עונת הסתיו תחל רשמית ביום השיוויון שיחול ב-22 בספטמבר. אחד משני הימים בשנה שבהם היום והלילה שווים באורכם. התופעה הזו מתרחשת כאמור פעמיים בשנה: ביום הראשון של הסתיו וביום הראשון של האביב שיחול ב-21 במרץ.
ואם כולנו מצפים שעונת הסתיו תביא הקלה משמעותית במזג האוויר, אז זה המקום להזכיר שגלי החום שאותם אנחנו מכנים שרב, נפוצים בעיקר בעונות המעבר - לרוב בין הקיץ לסתיו. ואיך מזהים שהגיע הסתיו? חפשו את הנחליאלי.
פורסם לראשונה: 20:13, 31.08.24