אביב בן עמר, תלמיד בן 15 מקריית החינוך קציר, הקים אתר אינטרנט מיוחד המכיל את כל הסיכומים של מקצועות הלימוד בחטיבות הביניים. האתר SUMMAR-E פתוח עבור כולם ללא תשלום ובו ניתן למצוא סיכומים לשיעורי עברית, מתמטיקה וגאומטריה, מדעים, אלגברה, היסטוריה, ספרות וגם של"ח.
2 צפייה בגלריה
אביב בן עמר. השקיע מאמצים
אביב בן עמר. השקיע מאמצים
אביב בן עמר. השקיע מאמצים
(צילום: פרטי)

אביב נולד וגדל ברחובות. בכיתה ג' עבר ללמוד בסמילנסקי, והמעבר יצר פער לימודי. הוא השקיע מאמצים כדי לסגור את הפער ולבסוף הצליח.
האתר שהקים נולד בזכות מורה אחת שיצאה לחופשת לידה. "חזרנו ללימודים מיד לאחר תקופת הקורונה והמורה שלנו למדעים לא הייתה ויצא שפספסנו הרבה. כשהגיע המבחן כל התלמידים בכיתה היו לחוצים כי אף אחד מאיתנו לא היה בטוח שהוא יודע את החומר, אז החלטתי ליצור סיכום שיוכל לעזור לכולם. שלחתי בוואטספ לכל התלמידים בכיתה והצלחנו לעבור את המבחן בהצלחה".

קראו גם:

לאחר המבחן אביב החליט לקחת את הפרויקט צעד קדימה. "החלטתי לבנות אתר מאפס, השתמשתי בפלטפורמת WIX וקניתי דומיין. בניית האתר לקחה לי זמן ולא הייתה פשוטה, השקעתי 5 חודשים בהקמתו והזנתי את התוכן, הסיכומים וההסברים בחלוקה לפי שכבות גיל ומקצועות.

2 צפייה בגלריה
קרית החינוך קציר ברחובות
קרית החינוך קציר ברחובות
קרית החינוך קציר ברחובות
( צילום: אבי מועלם)

"את הסיכומים אני מייצר באמצעות תוכנת מחשב של מייקרוסופט ותוכנה בטאבלט האישי שלי. כדי לייצר סיכומים טובים ואיכותיים לא יכולתי להסתפק רק במחברת ועט והבנתי שאני צריך להכניס גם את הטאבלט האישי שלי. ביקשתי אישור מיוחד ממנהלת בית הספר מירב כפיר. הסברתי לה על המיזם ועל הרצון שלי לעזור ולשתף ידע עם כמה שיותר תלמידים והיא מיד הסכימה ונתנה לי את תמיכתה המלאה".
איך התלמידים הגיבו?
"השאלה הראשונה של התלמידים והמורים הייתה אם הסיכומים באתר עולים כסף, מיד אמרתי שאין שום עניין כספי ואני לא מתכנן לגבות כסף, לא עכשיו וגם לא בעתיד. הציעו לי אפילו להכניס שותפים כלכליים ותמיד סירבתי. אני רוצה שהאתר שלי יהיה פתוח לכל מי שרוצה וצריך עזרה".
אתה חושב שתצליח להמשיך להפעיל את האתר גם בתיכון?
"אני בדיוק עכשיו בונה את האתר לקראת התיכון, מקים את הקטגוריות ומתכנן להזין בהן תוכן בהמשך. אנסה לסכם ולהעלות כל מה שאני יכול".
מה תרצה לעשות כשתהיה גדול?
"אני מכוון כרגע לתחומי ההיי-טק. ניהול מידע, מאגרי מידע ומדעי הנתונים והמחשב מעניינים אותי במיוחד".
אביב עולה לכיתה י' במגמת נחשון ופיזיקה. במקביל הוא לומד בתוכנית אל"צ (אקדמיה לפני צבא) אותה מוביל מינהל החינוך ומעניקה לבוגריה תואר ראשון במדעי המחשב במכללה למינהל בראשון לציון.