מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מרבה איש קהילת המודיעין בעבר יליד איראן אליהו יוסיאן להופיע בערוצי התקשורת השונים. אלא שהזמנתו להרצות בעיר רחובות מעוררת ויכוח ציבורי ער, ולעירייה הועברו במהלך הימים האחרונים מספר בקשות לבטל את השתתפותו באירוע המתקיים תחת חסותה.
2 צפייה בגלריה
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
"חשוב שנמצא את המאחד והמחבר". אליהו יוסיאן
(צילום מסך מתוך ערוץ 14)
יוסיאן הוזמן להרצות באירוע מיוחד שאמור להתקיים ב-27 בנובמבר במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל במרכז העיר, ולטענת המתנגדים להופעתו, הם מסרבים לכך מאחר והוא מחזיק בדעות קיצוניות.
אחת המתנגדות הראשיות להופעתו של יוסיאן בעיר היא חברת מועצת העיר איטל בציר-אלשיך, שהעבירה בסוף השבוע שעבר מכתב חריף בנושא לראש העירייה רחמים מלול.
במכתב מציינת בציר-אלשיך כי יוסיאן הוא "דמות שנויה במחלוקת המחזיק בדעות קיצוניות, מתבטא בגלוי נגד החינוך הליברלי, נגד חילוניות ונגד שירות נשים בצה"ל".
עוד טוענת בציר אלשיך במכתב כי "מן הראוי שעיריית רחובות לא תתמוך ותעניק במה לאדם כיוסיאן, הטוען כי 'לא נחזיק מעמד עם דמוקרטיה ליברלית', וכי נשים לא צריכות לשרת בחזית".
"בימים בהם מתנהלת מלחמה עקובה מדם, בשעה שהעם שלנו כואב את הירצחן של משפחות בעוטף ובדרום, מבכה את מות חיילינו ודואג לשלום החטופים, חשוב שנמצא את המאחד והמחבר ולא את המפלג והמסית שמייצג יוסיאן", אומרת בציר-אלשיך.
ד"ר מירב שמואלי, תושבת העיר, מתנגדת גם היא להופעתו של יוסיאן ומסבירה: "אנו, תושבי העיר, דורשים מראש העירייה לכבד את דעת הציבור המבקש שלא לתת במה לאנשים קיצוניים בחברה. אין זה הזמן המתאים למלחמות נוספות. די לנו במלחמה אחת שבה כולנו צריכים להיות מאוחדים ולנצח".
פרט לפניות פומביות אלה, ולפניות נוספות שהועברו ללשכת מלול, הופצה בסוף השבוע בקבוצות שונות ברשתות החברתיות ברחבי העיר עצומה אלקטרונית תחת הכותרת "תושבי רחובות אומרים לא לאליהו יוסיאן", עליה כבר חתמו נכון להיום קרוב ל-1,000 מתושבי העיר.
מי שפעילים במאבק זה מקווים שיצליחו להשיג הישג דומה לזה שהשיגו תושבים בחדרה ובקיסריה, שמחאה שלהם נגד הגעתו של יוסיאן לקיסריה הצליחה, אחרי שמאות פניות לחברה לפיתוח קיסריה בנושא הזמנתו לעיר, הביאו לביטול האירוע בנוכחותו.

2 צפייה בגלריה
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
החיקוי של יוסיאן ב"ארץ נהדרת"
(צילום מסך מתוך ערוץ 12)

"קיצוניות היא לא דבר שאנחנו צריכים בימים אלה", אומר חגי אלקיים, תושב רחובות, "ואני מקווה שהחברה העירונית, שעומדת מאחורי היוזמה תבטל אותה".

קראו גם:

יצוין, כי דמותו של יוסיאן הוצגה גם בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", בה זכה גם כן לביקורת על דעותיו.