המתיחות הבטחונית עולה וגם ברחובות מעלים כוננות. ראש העירייה, מתן דיל, כינס הבוקר (שני) את ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) עם נציגי פיקוד העורף, משטרת רחובות, כבאות והצלה, מד"א ואיחוד הצלה.
4 צפייה בגלריה
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

בישיבת הוועדה הוצגו הערכות לקראת שעת חירום. יש לציין כי נכון לשעה זו (16:00 יום שני 5.8.2024) אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. יחד עם זאת, מדינת ישראל נערכת לתגובה אפשרית מצד איראן וחיזבאללה.
"אנו אחראיים ומחויבים לביטחונם של 165,000 תושבות ותושבים ולכן כינסנו את כל כוחות הביטחון העירוניים כדי להגביר עירנות, לחדד נהלים, לשפר את מה שצריך ולעזור אחד לשני איפה שאפשר. חשוב לנו שהתושבים יידעו שהעירייה נמצאת איתם בשגרה וגם בחירום", אמר דיל בפתח הישיבה המיוחדת.
מנכ"ל העירייה מאיר דהן ומפקד היקל"ר (יחידת קישור לרשות המקומית) אל"ם משה לוי חידדו את הנחיות ההתגוננות והעשייה העירונית בשעת חירום שייעודה לשמור על רציפות תפקודית בכל תחומי החיים

4 צפייה בגלריה
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

כוננות מוגברת ברחובות


כחלק מעליית המדרגה בהיערכות לקראת מצב חירום מיידי נעשו ברחובות הצעדים הבאים:
הושלמה פתיחת כלל המקלטים הציבוריים ברחבי העיר, ובנוסף נפתחו 15 מקלטים בבתי ספר שונים -
קציני הביטחון ומתנדבות ומתנדבי יחידת החילוץ שומרים על דריכות גבוהה.

קראו גם:

במערכת החינוך חידדו נהלים בקרב ילדות וילדי הקייטנות החברה העירונית ורשת חוויות וידאו כי כל אחת ואחד מהם יודע היכן נמצא המרחב המוגן, וכל הילדים מצליחים להגיע אליו בתוך זמן התגוננות הנתון.
מופו כלל הנתונים של מוסדות החינוך הציבוריים הפועלים ברחבי העיר, ונציגי מכלול החינוך שומרים על קשר רצוף עם בנות ובני הנוער למקרה חירום בו ידרשו להיקרא למשימות התנדבות בתחום החירום.
בתחום האוכלוסיות המיוחדות, גוייסו מתנדבות ומתנדבים בעלי רקע רפואי כדי שיוכל לתת מענה וסיוע לכל מי שצריך בשעת חירום.
נוצר שיתוף פעולה עם מכלול הנדסה של עיריית נס ציונה, במסגרתו הערים יציעו אחת לשנייה תגבור של צוותי השטח ההנדסיים במידת האפשר.

4 צפייה בגלריה
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
מעלים כוננות ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

הנחיות לתושבי רחובות


המקלטים הציבוריים בעיר נפתחו לשימוש התושבים והתושבות, מקלטים אלו מיועדים לשימוש עוברי אורח בעת הישמע אזעקה, או תושבים אשר אין בביתם מרחב מוגן, או מקלט בבית המשותף, והם קרובים מספיק ע"מ להגיע למקלט הציבורי בפרק זמן של עד 90 שניות. לרשימת כל המקלטים הציבוריים בעיר לחצו כאן
במקרה של אזעקה העיר מוגדרת כאזור התרעה ״רחובות״ ואיזור התגוננות ״שפלה״. בעת שיגור טיל לאזור העיר רחובות צופרי פיקוד העורף ישמיעו אזעקה. יש להגיע למרחב מוגן בתוך דקה וחצי, ולשהות בו 10 דקות לפחות. במידה ונשמעה אזעקה נוספת תוך כדי השהות במרחב, יש להישאר בו 10 דקות נוספות.

חדש בפיקוד העורף - "מסר אישי" שמתפרץ לטלפון הסלולארי


פיקוד העורף השיק את ׳מסר אישי׳: העברת הודעות התגוננות באירועי חירום רחבי היקף ישירות לטלפונים ניידים. ללא צורך בביצוע כל פעולה מצדכם או הורדת אפליקציה. ההודעה תלווה בצליל ייעודי ופריצה מיידית לצג הנייד. הודעה זו אינה מהווה תחליף ליישומון פיקוד העורף!

4 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

בעת הפעלת טכנולוגיית "Cell Broadcast", כל מחזיקי הטלפונים הניידים באזור המאוים, יקבלו התרעה באמצעות הודעת טקסט שתשלח ישירות למכשיר הנייד כשהיא מלווה בצליל התרעה ייעודי. המערכת פועלת גם ללא גישה לרשת האינטרנט ואינה מושפעת מעומסים, אלא רק לקליטה סלולרית מינימלית בלבד. זאת כחלק מהשאיפה לספק התרעה לכל אדם, בכל זמן ובכל מקום. השימוש בטכנולוגיה זו יתבצע רק באירועים המחייבים הפצת הודעת חירום לטובת שמירה על ביטחון ושלום התושבים. במקרה של קבלת התרעה, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף. הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים.