"כינוס חברי וחברות מועצת העיר לסקירה מיוחדת על היערכות העיר למצב חירום עקב המצב הבטחוני המיוחד", זו הדרישה שהעלה אתמול (ראשון) יו"ר האופוזיציה, יניב מרקוביץ', לאחר הפיגוע בחולון וירי הרקטות לכיוון גן יבנה ואשדוד - ירי שהדי הפיצוץ שלו נשמעו היטב ברחובות ואף עוררו בהלה.
2 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
יירוט כיפת ברזל
(צילום ארכיון להמחשה: גיל נחושתן)

"אנו נמצאים קרוב לשנה במצב של לחימה וחוסר ודאות. עם זאת בימים האחרונים חלה עליית מדרגה באיומים כלפי מדינת ישראל וניתנות הצהרות על תכנון לפגוע במטרות צבאיות ואזרחיות כאחד", טוען מרקוביץ'.

קראו גם:

עוד הוא מוסיף כי, "העיר רחובות, במיקומה הגיאוגרפי והמוסדות השונים שנמצאים בקרבתה עלולה חס וחלילה להוות עוד מטרה אפשרית אליה ינסו אויבינו להגיע. בנוסף, בשטח העיר פועלים מפעלים גדולים אשר פגיעה בהם עלולה להביא לפגיעה משמעותית בציבור שגר בסביבתם ויש להיערך ולפעול בכדי לצמצם ככל האפשר את הסיכונים".

2 צפייה בגלריה
יניב מרקוביץ'
יניב מרקוביץ'
יניב מרקוביץ'. דורש דיון דחוף
(צילום: משה כהן)

לסיכום הוא דורש לקיים דיון דחוף שבו יוצגו: היערכות העיר להתמודדות עם מלחמה ממושכת, התמודדות העירייה עם תרחיש בו המלחמה תחל בימים הקרובים כאשר אלפי ילדים וילדות עדיין נמצאים בקייטנות הקיץ, סקירה על היערכות העירייה במוסדות החינוך בעיר לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, התייחסות למאגרים של חומרים מסוכנים שנמצאים בעיר, ניהול העיר כולל שמירה על נקיונה ורמת תברואה נאותה ועוד.