חברת מבושלת (מקבוצת סי.אי.פי) מספקת את מזון צהרוני הילדים בעיר רחובות כבר למעלה משמונה שנים. בכל יום היא מספקת כ־2,800 מנות לעיר רחובות בלבד, וברחבי הארץ בין 28 ל־30 אלף מנות. "אני יכול להעיד על עצמי שאת חלק מהילדים ליוויתי מגיל שלוש ועד אחרי בית הספר", מספר דורון כהן, סמנכ"ל השיווק של סי.אי.פי שהסכים לספר לנו מה מחכה לתלמידי העיר בשנה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
חלבון מהצומח
חלבון מהצומח
חלבון מהצומח
(צילום: באדיבות מבושלת)
"אם בחברות אחרות כל המוצרים נקנים מחברות חיצוניות, אצלנו את כל המזון שהילדים אוכלים אנחנו מייצרים בעצמנו. כך אנחנו שולטים בחומרי הגלם ובכמויות הבשר. אם הרשות רוצה את מרכיבי הקציצה אנחנו יכולים לתת לה הרכב מדויק", הוא מספר ומוסיף שכבר קרו מקרים שהורים פנו לקבל את המתכון לקציצות כי הילדים מבקשים לאכול אותן גם בבית.
"גם השנה כמו שנים קודמות ערכנו פגישות עם מנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון, ועם הצוות המקצועי, יש לנו תפריט רחב ובייעוץ עם תזונאית הם בוחרים את המנות ואנחנו ממליצים כל חציון להחליף ולגוון את התפריט כדי שהילדים לא ישתעממו".
מה השתנה?
"קודם כל יש יותר מקום לאוכל הבריא. הוא תפס מקום של ממש בתפריט, לעתים קרובות מבלי שהילדים אפילו שמים לכך לב. אנחנו מנגישים את האוכל לילדים, הקוסקוס שלנו הוא בורגול והם אפילו לא יודעים את זה, יש לנו חזה עוף על הפלאנצ'ה, יש בולונז צמחוני, אנחנו יודעים לתת את כל הפתרונות ולספק בכל ארוחה חלבון, פחמימה וירק מבושל".
בכל ארוחה יש ירקות טריים ולחם מלא, מנת חלבון, מנת פחמימה ומנת ירק מבושל. דוגמה לתפריט לשלושה ימים: מנה עיקרית: קציצות עוף ברוטב הבית, אורז עם אטריות, אפונה ללא רוטב ולצמחונים וטבעונים קציצות ירק עם שעועית לבנה.

2 צפייה בגלריה
מנת עוף
מנת עוף
מנת עוף
(צילום: באדיבות מבושלת)

ביום השני המנה העיקרית תהיה בולונז בשרי, פסטה סהרון לבנה, גזר גמדי ולצמחונים וטבעונים שווארמה סויה עם תבשיל גרגירי חומוס בירקות. תפריט ליום השלישי – קציצות הודו ברוטב הבית, קוביות תפוח אדמה בתיבול עגבניות, לקט ירקות ולצמחונים וטבעונים בולונז צמחי ושעועית לבנה.
קראו גם:
מה עם ילדים אלרגיים?
"לילדים אלרגיים ישנו גם תפריט ייחודי ובו מנות כמו קציצות עוף, פסטה ותירס, כדורי בשר, אורז וגזר גמדי ושניצל, אורז ושעועית לבנה".

תפריט לדוגמה

יום א':
קציצות עוף
אורז עם אטריות
אפונה
יום ב':
בולונז בשרי
פסטה
גזר גמדי
יום ג':
קציצות הודו
תפו"א בתיבול עגבניות
לקט ירקות