בלילה שבין חמישי לשישי האחרונים, ביצעו בלשי ימ"ר מרכז פשיטה שעל פניה הסתיימה באי הצלחה ולא הניבה תוצרים של ממש. הדבר היחיד שיחידת העילית יצאה איתו מביתו של העבריין עמוס לביא (33), היתה תקרית מוזרה קצת עם אחד מאנשיו הצעירים, אולי מדי.
2 צפייה בגלריה
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
מואשם שירה לעבר מתפרעים ערבים בבית חנינא
(צילום המחשה: shutterstock)
במהלך הפשיטה המשטרתית, הבחין שוטר שהיה חלק מהכוח במקום, בחבורת נערים שעמדו מחוץ לבית וכמו אחרים צפו במתרחש. בשלב מסוים, הבחין השוטר כי אחד מהנערים משליך לפתע חפץ, שהתברר כאקדח.
הנער נעצר ואז הוברר כי הוא צעיר שרק לפני 3 חודשים מלאו לו 18 והוא נעדר כל עבר פלילי. מעצרו הפעם הוא למעשה הפעם הראשונה שלו בבית המשפט. שני הנערים האחרים שהיו איתו נחקרו ושוחררו.
להערכת גורמי החקירה, מדובר בנער שמתחיל את דרכו בהצטרפות לכנופיית הפשע שסובבת את עמוס לביא. תפקידו של הנער, על פי ההערכה, היה לאבטח את ביתו של לביא מהרחוב, ולעקוב אחרי תנועת רכבים חשודים או משטרתיים.

2 צפייה בגלריה
העבריין עמוס לביא
העבריין עמוס לביא
העבריין עמוס לביא
(צילום: שאול גולן)

קראו גם:

ללביא יש שלל סכסוכים בעולם העברייני על רקע נקמות ועל רקע שליטה והשתלטות על אזורי פעולה ותחומי פעילות פלילית. מדובר במי שידע מספר נסיונות חיסול בעברו ומסתובב באורח קבע עם מאבטחים. נסיון החיסול המוכר ביותר שקשור בשמו של לביא הוא הארוע בו מטען חבלה התפוצץ בחדר הכלולות של אולם הארועים בו התחתן בערב חתונתו בחודש ינואר השנה, פיצוץ ממנו נפצעה הכלה ואורחים נוספים.

כל העדכונים - חדשות רחובות