תביעה נגד גזברית לשעבר בבניין משותף במרכז העיר רחובות הוגשה בבית משפט השלום ברחובות. הסכום הבלתי נתפס של התביעה הוא 219 אלף שקלים, סכום אותו טוענים נציגי הבית המשותף שהגזברית גנבה מהקופה.
1 צפייה בגלריה
 "כשבדקו את החשבון גילו שהוא ריק לגמרי" ׀ המחשה: שאטרסטוק
 "כשבדקו את החשבון גילו שהוא ריק לגמרי" ׀ המחשה: שאטרסטוק
"כשבדקו את החשבון גילו שהוא ריק לגמרי" ׀ המחשה: שאטרסטוק
(המחשה: שאטרסטוק)
על פי כתב התביעה, הגזברית היא בעלת דירה בבניין משותף במרכז העיר. בין השנים 2015 ו־2022 שימשה כגזברית הוועד והייתה מורשית חתימה בחשבון הבנק של נציגות הוועד.
בכל חודש כל דירה בבניין שבו 25 דירות משלמת 330 שקלים ובסך הכל הכנסות הוועד לכל שנה מסתכמות ב־99 אלף שקלים. תחילת הבעיה הייתה בפתיחת חשבון על שמה של הגזברית ולא כחשבון ועד. כאשר התעורר חשד שחלק מהכספים נעלמו, אחד הדיירים בדק את דפי החשבון וגילה את המעילה הנרחבת שהתרחשה כאמור לאורך שבע שנים.
החשד של אותו דייר עלה לאחר שכמה בעלי מקצוע פנו לוועד הבניין וטענו שגזברית הוועד החלה לבטל המחאות שנמסרו להם, דבר שלא עלה בקנה אחד עם המצב בו אמור היה חשבון הבנק להיות בהתחשב בהוצאות השוטפות בבניין. כשבדקו את החשבון גילו שהוא ריק לגמרי ואין בו יתרות זכות, על אף שהייתה אמורה להיות בו יתרת זכות גבוהה.

קראו גם:

על פי הממצאים בחשבון הבנק, הגזברית העבירה לחשבון הבנק שלה 222,808 שקלים, ומנגד העבירה חזרה 33,516 שקלים. היא הייתה מושכת מזומנים מהחשבון למאות, ואף עשרות שקלים, משלמת בצ'קים לירקן שלה, מבצעת העברות לבני משפחתה ומפקידה צ'קים ומבטלת אותם מיד לאחר מכן. עוד העלו הממצאים שבכל משך כהונתה כלל לא שילמה את כספי הוועד בעצמה, אלא הייתה משלמת אותם ומושכת אותם מיד לאחר מכן.
הדיירים פנו לגזברית בדרישה להסברים על הממצאים, אך לא רק שלא סיפקה הסברים, אלא היא אף החלה להלך אימים על הדיירים האחרים בבניין, כך לטענתם. כעת הוועד דורש בשם הדיירים שיושבו להם הסכומים שנלקחו מהחשבון שלא כדין.