הותר היום (ראשון) לפרסום: יחידת הסייבר במחוז מרכז עצרה בתום חקירה סמויה, שלושה תושבי איזור השפלה בחשד ש"עקצו" כמיליון שקל מלקוחות בנקים שונים, באמצעות הונאת "פישינג".

2 צפייה בגלריה
סייבר
סייבר
סייבר
(המחשה: דאטרסטוק)
השלושה חשודים כי התחזו לנציגי בנק והוציאו כספים בהיקף של כמיליון שקל ממאות חשבונות של אזרחים.
ראשיתה של הפרשה, עם קבלת מספר תלונות בעלות מאפיינים דומים, ממאות קורבנות בכל רחבי הארץ. תלונה נוספת התקבלה ממערך הביטחון בבנקים, בהן על פי החשד נפלו לקוחות קורבן לעבירות מרמה באופן שיטתי ומאורגן.

2 צפייה בגלריה
הודעות הפישינג שנשלחו לקורבנות
הודעות הפישינג שנשלחו לקורבנות
הודעות הפישינג שנשלחו לקורבנות
(באדיבות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי עם התפתחות החקירה, חשפו החוקרים את שיטת פעילותם הפלילית של החשודים, במסגרתה: בשלב ראשון- שגרו החשודים מסרונים בשיטת 'פישינג', שנראים כהודעות לגיטימיות של הבנק, בהם נדרשו הקורבנות להזין את פרטי משתמש לחשבונות המקוונים שלהם.
בשלב שני לקוחות שנפלו בתרמית והזינו את פרטי הכניסה לחשבונות המקוונים של הבנק, קבלו הודעה נוספת על פעילות חריגה בחשבונותיהם וכי ייצור עמם קשר נציג הבנק.
בשלב שלישי החשודים בצעו שיחת התחזות כאנשי הביטחון של הבנק, הוציאו מהלקוחות בתחבולה קודי משיכה או קוד להחלפת מנוי טלפון בחשבונות ומשכו כספים מכספומטים, לצד העברות כספים בין חשבונות.
כאמור, שוטרי יחידת הסייבר עצרו תחילה במסגרת החקירה שני חשודים - תושבי יבנה ורחובות בשנות ה-20 לחייהם, ומעצרם הוארך למשך שמונה ימים. חשוד נוסף שנעצר, תושב מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייו.
עוד נמסר מהמשטרה כי לכלל המעורבים בפרשיה נערכו חיפושים בבתיהם, במהלכם תפסו השוטרים אמצעים רבים הקושרים אותם לכאורה לביצוע העבירות.
מחר יבואו החשודים לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.