שכונת אחוזת הנשיא היא שכונה חילונית במהותה, אלא שתושביה גילו לאחרונה כי בשטח של חצי דונם צפוי לקום מבנה בן כמה קומות ובו בית כנסת, חדרי לימוד ואולם לאירועים. "יש שני שטחים ציבוריים אחרונים בשכונה ועל אחד מהם ראש העירייה הבטיח לבנות מגרשי ספורט לרווחת התושבים", אומרים תושבים בשכונה ומוסיפים: "רוב השייכים לעמותה שעבורה הוקצה השטח כלל לא מכאן".
1 צפייה בגלריה
השטח המיועד להקמת המבנה
השטח המיועד להקמת המבנה
השטח המיועד להקמת המבנה
(צילום: תושבים)
לדברי התושבים, על ההקצאה הם שמעו בדיעבד: "השטח היה כל הזמן שטח בנייה חסום וביקשנו לראות מסמכים שחסרים לנו במסגרת חוק חופש המידע ועדיין לא קיבלנו אותם", טוענים התושבים, "לא היה שלט על המקום כשעל פי חוק אמור להיות, וכשהתחלנו את ההתארגנות פתאום צץ שלט".
קראו גם:
לדברי התושבים, בבדיקה שערכו התברר כי ברחובות יש לא פחות מ־124 בתי כנסת ורק 17 מתנ"סים ל־150 אלף תושבים, "בבני ברק יש פחות בתי כנסת מרחובות ובה יש 204 אלף תושבים. מעבר לכביש, בבית ספר פרחי המדע עומדים לקום שני בתי כנסת, אשכנזי וספרדי במרחק ארבע דקות הליכה, אז ילדים יכולים ללכת לשם ברגל ומתפללים לא?".
לדברי התושבים, בניית המבנה, שיכלול כאמור מלבד בית כנסת גם חדרי לימוד ואולם אירועים, עלול לפגוע קשות באיכות חייהם, "את כל זה רוצים לדחוף בשכונה השקטה שלנו. אנחנו רואים מה קרה לשכונות חילוניות שעשו להן את אותו הדבר וכמה הן סובלות מהאירועים, מהרעש וממצוקת החניה, אנחנו לא נוותר עד שההקצאה תבוטל".
העירייה: "הבקשה להקצאת קרקע הוגשה על ידי עמותת אחוזה לתרבות יהודית ואושרה על ידי משרד הפנים בשנת 2019. כנדרש ובהתאם לחוק, העירייה פרסמה את הבקשה להקצאת קרקע, אליה לא הוגשו התנגדויות. נציין כי מדובר בבית הכנסת היחיד בשכונה והליך ההקצאה בוצע לפי הנהלים".
לעדכונים - חדשות רחובות