הילה אזראן, תושבת רחובות, חיכתה מאוד ללידת בתה, אבל היא לא תיארה לעצמה שהלידה תתרחש במקום לא שגרתי, בוודאי שלא מחוץ לחדר הלידה – אבל זה קרה.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג לאחר הלידה
בני הזוג לאחר הלידה
בני הזוג לאחר הלידה
(צילום: מרכז רפואי קפלן)
האירוע המשמח אך מלחיץ התרחש בתחילת השבוע, כשאזראן, 28, מלווה בבעלה, אמיר, נסעה אל בית החולים קפלן בפאתי העיר, לאחר שסבלה מכאבים בבטנה.
למרות שהיא היתה בשבוע ה-39 להריון, היא היתה בטוחה שמדובר בכאבים שמקורם בסיבה אחרת, ולא בהכרח בצירי לידה, ועל כל מקרה ביקשה מאביה שייקח אותה ואת בעלה לבדיקה בחדר המיון של בית החולים.
השלושה נכנסו אל בית החולים מהשער האחורי של המתחם, מכיוון שכונת חבצלת, ומאחר ולא הבינו כיצד להגיע אל הכניסה הראשית, החנו את הרכב במרחק של מספר דקות הליכה ממנה.
ברגע שהחלו לצעוד התגברו כאביה של אזראן, שהרגישה כי היא אינה מסוגלת ללכת בכוחות עצמה, ולפתע, ללא התראה, הרגישה כי הלידה החלה.
"הבנתי שאני בלידה, צרחתי לאמיר שאני יולדת, ופתאום ראינו רופא שיצא מאחת המחלקות וקראנו לו", משחזרת אזראן.
הרופא היה ד"ר אלכס בוכמן, קרדיולוג שיצא לשאוף אוויר בחניון בית החולים, והוא התקשר מיד לאחות חדר טיפול נמרץ לב, קריסטינה ירוחין, וביקש ממנה להזעיק למקום צוות מיילדות.
אלא שעד שצוות המיילדות הספיק להגיע, כבר בצבץ ראשה של התינוקת, וירוחין וד"ר בוכמן הבינו כי עליהם לסייע בתהליך הלידה.

2 צפייה בגלריה
צוות הלידה בחניון
צוות הלידה בחניון
צוות הלידה בחניון
(צילום: מרכז רפואי קפלן)

"התינוקת יצאה ממש מהר, ולנו לא נשאר הרבה, אז הבאנו מגבות, וידאנו שהיולדת והתינוקת בסדר, ותוך כדי כך הגיע צוות מהמיון עם ציוד רפואי, וכמובן שהמיילדות", מספרת ירוחין.

קראו גם:

למיילדת שרון מזעקי, שהגיעה לסייע, נותר רק לנתק את חבל הטבור: "וידאנו שהאם והתינוקת במצב רפואי טוב, והעברנו אותן להמשך טיפול והשגחה בחדר לידה".
"היה מרגש לראות צוותים מיחידות שונות שם כשהגענו, ואני חושבת שכולם, כולל ההורים, היו בהלם".