שטח פתוח, שתי במות נפרדות - אחת עבור החתן ומכובדי החסידות, והשנייה עבור התזמורת, ומאות חסידים שהתחלקו לקפסולות. כמו במבצע צבאי קפדני, חתונת הנכד של האדמו"ר מקרעטשניף ביום רביעי האחרון, תוכננה והתנהלה על פי כללי הריחוק החברתי שדרשה המשטרה.
ובכל זאת, האירוע שהתקיים במתחם אירועים בסמוך לתחנת הרכבת ברחובות הצליח לעורר כעס בקרב תושבים בעיר.
2 צפייה בגלריה
החסידים מחולקים לקפסולות
החסידים מחולקים לקפסולות
החסידים מחולקים לקפסולות
(שוקי לרר)
קראו גם:

לייב בעזרת נשים

חתן השמחה היה דוד, בנו של ראש הישיבה הרב חיים מרדכי רוזנבויים, שהוא בנו של האדמו"ר מקרעטשניף, מנחם אליעזר זאב רוזנבוים. הכלה - סימה רוקח נכדתו של האדמו"ר נדבורנה, חסידות עם קהילה גדולה בבני בברק.
בחסידות, שמונה כ־1,400 חסידים (600 מתוכם גרים ברחובות), תכננו את החתונה במשך חודשים רבים, עוד לפני פרוץ הקורונה. יש לציין כי מדובר באירוע משמח במיוחד לא רק עבור הזוג הצעיר ובני המשפחות, אלא עבור כל חסיד וחסיד. יום האירוע היה בבחינת יום שבתון בקרעשטניף, כאשר עסקים שאותם מנהלים החסידים כלל לא נפתחו באותו הבוקר, והאירוע שהתחיל ב־16:00 נמשך עד הזריחה.
"בנוסף לחברת האבטחה, אנחנו אכפנו את כל נושא המרחק והמסכות. כשראינו חסידים רוקדים, נאלצנו להתערב, אפילו עצרנו את המוזיקה עד שאחרון החסידים שב למקומו"
יריית הפתיחת לתכנון אירוע בסדר גודל שכזה מתרחשת מיד לאחר טקס האירוסין. אז גם מחליטים מי מהצדדים (של החתן או הכלה, שבאים מחסידויות שונות) יהיה הצד המארח, שעליו מוטלת משימת הקמת "ועדת התכנון", שמורכבת מגבאי האדמו"ר, נציגי המשפחה ונציגי הקהילה.
על הוועדה לבחור שלושה מקומות, שבאחד מהם תתקיים החופה, בשני תתקיים הסעודה ובשלישי יתקיימו הריקודים. מכיוון שמדובר בכמות אורחים גדולה במיוחד, לעתים המקום שבו מתקיימת הסעודה מתחלק אף הוא למספר מקומות שונים, כשבמקום אחד אוכלים הרווקים, ובאחר האברכים. בכל הנוגע לחלוקה המגדרית באירוע עצמו - הגברים מתכנסים באולם אירועים גדול והנשים באולם סמוך, שם הן יכולות לצפות במתרחש בשידור חי.
2 צפייה בגלריה
הלהקה בבמה נפרדת
הלהקה בבמה נפרדת
הלהקה בבמה נפרדת
(שוקי לרר)

התפרצות אנרגטית

"בתכנון המקורי החתונה היתה צריכה להתקיים בחודש דצמבר, אבל אז פרצה הקורונה לחיינו והבנו שאנחנו בבעיה", מספר רפי פרלשטיין, חסיד קרעטשניף שהיה אמון בחתונה על כך שהוראות המשטרה נשמרות בשטח. "אם היינו מדינה נורמלית שבה יש מתווה סגור וסדור לאירועים אז היינו יכולים להיערך לזה, אבל כל שבוע משתנות ההוראות, ובמצב כזה, הבן אדם הכי אומלל בסיטואציה הוא החתן".
תסביר.
"עבור כל בן למשפחת אדמו"רים ורבנים, החתונה היא החלום הגדול, אירוע השיא. הוא חושב על אילו אדמו"רים יבואו וכמה אנשים ישתתפו, כמה האירוע יהיה גדול ואיזו תזמורת תהיה. זה האירוע המרכזי בחייו. זה הכבוד שלו, והיום הוא אומלל כי אין לו שמץ של מושג מה יהיה".
וחשבו שעד הקיץ הקורונה תחלוף?
"כן, שהחום יהרוג אותה אבל ככל שהתקדם הקיץ המתכננים הבינו שזה לא המצב, ושאין טעם לחכות יותר. התאריך הסופי נקבע לפני ארבעה חודשים".
מה היתה תוכנית העבודה של הוועדה?
"עסקני החסידות חשבו על רעיון, לקדם את החתונה מול משרד התרבות, כי בשביל החסידים מדובר בעצם באירוע תרבותי, לפני הכל. זהו אירוע שכל חסיד מחכה לו, החילוני הממוצע הולך אחת לתקופה להופעה של עומר אדם ועדן בן זקן, החסיד מחכה לאירוע של האדמו"ר שלו. זהו אירוע נשגב, האנרגיות מתפרצות, והחסידים רוקדים, מתפללים ומחכים לישועות".
גם במתווה של הופעה יש לא מעט משוכות כשמדובר באלפי אורחים.
"בגלל האירועים הגדולים של חסידויות שלא עמדו בהנחיות, כל הרשויות מאוד מסתייגות מחתונות כאלו, וצריך לומר את זה, אבל לאורך כל הדרך הבהרנו להם שבחסידות קרעטשניף מקפידים, אפילו מחמירים. ביצעו תחקיר והבינו שזה המצב והיתה הסכמה שיש צורך לקיים אירוע כזה. משרד התרבות והמשטרה הציבו רשימת דרישות קפדנית ביותר, עד לרמה של כמה שתייה יוציאו ואם אפשר להוציא בורקסים".
היה אפשר להוציא?
"לא".

"קומץ חכמולוגים"

ואכן, האירוע התקיים בשטח פתוח, עם שתי במות, האחת של החתן, הסבים האדמו"רים והמכובדים ובמה שנייה נפרדת של התזמורת. כאמור, על פי דרישת המשטרה ישבו החסידים בקפסולות נפרדות כפי שהציבור הרחב מורגל לראות בהופעות, כאשר הכניסה מתאפשרת משלוש כניסות שונות כדי למנוע צפיפות.
פרלשטיין: "על כל הסדר פיקחו 23 סדרנים מטעם חברת 'צוות 3 אבטחה', ששכרנו לאחר אישור המשטרה. בנוסף היו עוד עשרה סדרנים מתוך הקהילה, שאני הייתי אחד מהם. אנחנו אכפנו את כל נושא המרחק והמסכות. כשראינו חסידים רוקדים, נאלצנו להתערב, אפילו עצרנו את המוזיקה עד שאחרון החסידים שב למקומו".
היו פרסומים שהחתונה בכל זאת התקיימה בניגוד להנחיות.
"היה תיעוד של קומץ שהיה בלי מסכות. מתוך 500 אורחים היו אולי עשרה או 15 חכמולוגים, וגם להם חילקתי מסכות ווידאתי שהם שמים אותן. איפה שהיו בעיות שלא השתלטנו עליהן, הבאנו את המשטרה. שני קצינים ליוו את האירוע עם צוות בילוש, אם היתה בעיה גדולה, ברור שהיו מפסיקים את האירוע באופן מיידי, ועובדה שזה לא קרה. אני יודע מה זה קהילות שלא מקפידות על הנחיות, אין בעולם חסידות שמקפידה כמו קרעטשניף, כל מי שהגיע ראה מה זה שמירה יוצאת מהכלל".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות רחובות