חג השבועות בימי טרום הקמת המדינה, הוקדש בעיקר לאדמה, לתנובת השדה והפרדס. בימים שבהם רחובות היתה מושבה ירוקה ופורחת, טקס הבאת הביכורים היה שיאו של החג.
2 צפייה בגלריה
שבועות ברחובות
שבועות ברחובות
ריקוד נשים בשבועות
(צילום: באדיבות הארכיון העירוני רחובות)
בפרדסים ובעיר היו מקבלים את פני החג בריקודים ובארכיון רחובות, לצד התמונות שנאספו לאורך השנים מחגיגות שבועות, מוצג גם פרויקט עיצוב גלויות אותו הכינה בשנת 1997 נעמי לוין-חסקלברג ותיארה בציורים את חוויותיה מימי ילדותה במושבה.
12 ברכות מצוירות, כ-12 ירחי השנה, על גלויות מיוחדות למשלוח בדואר, כפי שהיה נהוג בימים עברו. נעמי לוין-חלסקברג היא אמנית למשפחה מוכרת ברחובות, היא עיצבה הדפסי בדים והייתה מוכרת מאוד בתחום בארץ ובחו"ל. על חג שבועות ברחובות כתבה: "חג השבועות שלנו היה חג הביכורים. בבגדים לבנים, זר שזור מענפי אספרגוס ופרחים על הראש, ובידינו סל קטן ומקושט גדוש בפירות וירקות הלכנו לבית הספר, או למגרש הכדורגל של המושבה שבו נערך הטקס המרכזי ואליו היו מגיעות גם עגלות נושאות כל טוב. הביכורים הוגשו לכוהנות וגם אני הייתי פעם, בגלימות לבנות (מסדינים) – ותמורתם הייתה קודש לקרן הקיימת".
2 צפייה בגלריה
שבועות ברחובות
שבועות ברחובות
שבועות ברחובות
(צילום: באדיבות הארכיון העירוני רחובות)
על רחובות סיפרה כי "כ-54 שנים מתוך יותר משמונים שנותיי אני גרה מחוץ לרחובות. יצאתי מרחובות, אבל רחובות לא יצאה ממני. בשבילי היא עדיין "המושבה".