בני זוג שביקשו לקנות בית באיזור השפלה, החליטו בסוף רק לשכור אותו, אך לטענתם מאז דורש מהם המתווך דמי תיווך של מאות אלפי שקלים עבור עסקת מכר שכלל לא התקיימה. לאחרונה הגיע הנושא לבית המשפט.
1 צפייה בגלריה
לא רכשו
לא רכשו
לא רכשו
(המחשה: דורון גולן)
קראו גם:
בתביעה שהגישו בני הזוג נגד המתווך, הם טוענים כי הוא הציע להם לרכוש זכויות בבית הנמצא בשלבי בנייה באחד היישובים היוקרתיים באיזור. המתווך הציג את הזוג לבעלי הנכס ואלה הציעו לזוג לרכוש את הבית בסכום של כמה מיליוני שקלים, כאשר בשנתיים הראשונות הזוג ישכור את הנכס, ולאחר שנתיים ירכשו אותו בקיזוז דמי השכירות ששילמו.
לטענתם, עד חודש יולי 2020 הצדדים ניהלו משא ומתן על הנושא, אך בסופו ביקש הזוג רק לשכור את הנכס ולא לרכוש אותו.
על פי כתב התביעה, בשלב מסוים של המשא ומתן החל המתווך לקשור עצמו באופן פסול לכאורה למערכת היחסים בין הצדדים, כשהוא מעלה דרישות לתשלום דמי תיווך עבור עסקת המכר, שכאמור לא התקיימה על פי טענת בני הזוג.
לטענתם, במעמד חתימת הסכם השכירות, המתווך דרש סכום של 75 אלף שקל, וכן במועד חתימת החוזה דרש 50 אלף שקל נוספים כשיכנסו לבית, ועוד 75 אלף שקל בעת חתימת הסכם המכר, שכאמור לא נחתם.
לטענת בני הזוג, חרף העובדה שהסבירו למתווך שוב ושוב כי לא בוצעה עסקת מכר, וכי מדובר בהסכם שכירות בלבד, הוא החל במסע לחצים ודרש את סכומי הכסף.
לטענתם, הלחצים הופעלו גם על הזוג שהשכיר להם את הדירה, וגם הם הצטרפו לבקשתו לתשלום דמי התיווך.
בהמשך, לטענת בני הזוג בעל הנכס ביקש מהם לקבל ערבות בנקאית בסכום של 75 אלף שקל, ולאחר משא ומתן ארוך הם חשדו כי המתווך כלל אינו מחזיק ברישיון תיווך, כיוון שהוציא חשבוניות מעסק שרשום על שם אשתו. לטענתם, בסופו של המשא ומתן ביטל בעל הנכס את חוזה השכירות גם כן.
כעת מבקשים בני הזוג מבית המשפט לפסוק להם סכום של 190 אלף שקל כפיצוי עבור הפסדים, כספים ששילמו למתווך עבור התיווך ועבור עוגמת הנפש שנגרמה להם.