"מי היה מעלה על הדעת במציאות של היום שאצטרך לשלוח לכם מכתב כדי לדבר ולשתף. אין כמעט יום שאני לא מספר עליכם בגאווה לחברים במחלקה", כך כתב יניב יצחק אורן, מנהל פנימיית עין גדי לחניכיו בעת ששירת במילואים לפני כשמונה חודשים. רס"מ (מיל.) יניב אורן כבר לא ישוב לפגוש את חניכיו, לאחר שבסוף השבוע שעבר הוא נפל במהלך פעילות מבצעית בשכונת זייתון בעזה. בן 35 היה בנופלו.
3 צפייה בגלריה
 רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל. "נדיב, אהוב ואוהב"
 רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל. "נדיב, אהוב ואוהב"
רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל. "נדיב, אהוב ואוהב"
(צילום: באדיבות המשפחה)

חלק מהנוף הקיבוצי


רס"מ יניב יצחק אורן היה לוחם בגדוד 8119 בחטיבת ירושלים והוא שימש כמנהל המכינה ופנימיית עין גדי. בקיבוץ עין גדי ספדו לו וציינו כי יניב היה איש חינוך, ובמשך כעשור הוא הדריך וחינך בני נוער בפנימיית עין גדי, וכי בשנה האחרונה, מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הוא גם ליווה את ילדי עוטף עזה, שלאחר שפונו מקיבוציהם שבעוטף הם למדו בבית הספר בעין גדי ושהו בפנימייה שבקיבוץ.

קראו גם:

"יניב", ציינו בקיבוץ, "היה איש חינוך בדרכו ובמהותו. איש אהוב ויקר שהיה חלק מהנוף הקיבוצי והעשייה החברתית קהילתית. הוא השאיר אחריו משפחה, בת זוג וקיבוץ שלם המום וכואב".
במכתב האחרון, שהפך למרבה הצער למכתב הפרידה שלו מחניכיו הוא כתב:
"בתוך קיבוץ קטן ומרוחק ישנה פנימייה ובה חניכים מרתקים, מוכשרים ומעוררי השראה. האומץ שלכם להגיע לפנימייה ולהמשיך את השגרה והחיים היא בחירה המבטאת בצורה היפה ביותר משפט שאני מאוד אוהב של ברל כצנלסון - 'בניין של לבבות ולא בניין של לבנים'. אין לי ספק שאתם הסיבה המרכזית שאני התייצבתי למילואים, נכון לכל משימה. מחכה לחזור אליכם בהקדם. באהבה, יניב".
במועצה האזורית תמר ובאגף החינוך במועצה ציינו כי "יניב היה איש חינוך, אוהב אדם ואוהב הארץ, נופיה ואנשיה. הוא פעל לאורך כל השנים לקדם את הפנימייה ולהפוך אותה לבית חינוכי ערכי לחניכים, בדגש על היותה פנימייה החיה בלב הקהילה ופנימייה מטיילת. יניב דגל בהעצמת התפיסה של אחריות ומעורבות חברתית בקרב החניכים. הוא האמין שתפקיד הצוות החינוכי לסייע לחניכים בהיכרות עם הכוחות הנפשיים הטמונים בהם והגדלתם. היה לו חשוב לחדד בקרב חניכי הפנימייה את המשקל שיש להשקפות העולם שלנו בעיצוב המציאות. כך האמין וכך הוא פעל. יניב היה חבר יקר, אדם אהוב וערכי. הלוואי ונהיה ראויים להמשיך את דרכו החינוכית. זה אובדן כבד ובלתי נתפס".

עוגן לחניכים


"רק לפני פחות מחודשיים", שיתף תמיר, אב לחניכה בפנימייה, "נפגשנו באירוע סיום מגמות 'ביכורים'. בכל מפגש אקראי איתך במהלך השנים האחרונות, כשהייתי מגיע לקיבוץ עין גדי, תמיד היית בעל סבר פנים חייכני ולא משנה העיתוי. היית איש חינוך בכל רמ"ח איבריך. היית עוגן לחניכים ובהחלט כהורים ראינו והרגשנו זאת וידעתי שיש מי ששומר על הילדה שלי. קשה תהיה התחושה כי שנת הלימודים הקרובה תיפתח כשאתה לא שם. קשה יהיה לדעת שלא אתה תקבל את ילדי הפנימייה בכניסה לקומונה בעין גדי. שמח שזכיתי להכיר אותך. שמח שהיית דמות חינוכית ערכית ומשמעותית עבור בתי ובטוח שעבור שאר החניכים".

3 צפייה בגלריה
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל. "חוד החנית בתחום החינוך"
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל. "חוד החנית בתחום החינוך"
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל
(צילום: באדיבות המשפחה)

אוהב בריות


רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל גדל והתחנך בגדרה. בוגר תיכון "דרכא" בגדרה, חניך ומדריך בקן של "הנוער העובד והלומד" בגדרה. בחודש אוגוסט 2007 הוא התגייס לנח"ל ושירת כלוחם בגדוד 50, ובהמשך, יצא לפיקוד.
לאחר שחרורו מהצבא הוא המשיך לבחור בדרכו החינוכית וריכז את הקן של "הנוער העובד והלומד" בנען. לפני כתשע שנים הוא הגיע לעין גדי ובשנים האחרונות הוא שימש כמנהל הפנימייה בעין גדי, כממשיך דרכה של יוזמת הקמת הפנימייה, תמר קדם־סימנטוב ז"ל שנרצחה יחד עם בעלה ושלושת ילדיה בטבח מחבלי החמאס בשביעי באוקטובר בבית המשפחה בקיבוץ ניר עוז.
אבל כבד ירד השבוע על קיבוץ עין גדי בהיוודע דבר נפילתו של רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל.
"עננה שחורה וכבדה של צער", ספדה לו מיה דביר, מזכירת קיבוץ עין גדי, "נעמדה לה מעל הירוק של נווה המדבר עין גדי, המקום שהיה לך לבית מעל עשור שנים. את עין גדי פגשת בבוקר של יום, כשנכנסת כמדריך בפנימייה. מיד התאהבנו בך ואתה התאהבת בעין גדי, בפנימייה ומעל לכל בחניכים. אתה השילוב המנצח של פרפקציוניסט ואוהב בריות, וככזה ניהלת את הפנימייה בדרך המבטיחה הצלחה לכל חניך וחניכה. בעוד כמה שבועות, כשהסתיו יחדור לעין גדי ורוחותיו יפזרו את העננה השחורה וכבדות העננה יהפוך לגשם, בליבנו יישאר לעד חיוכו של יניב, שיזכיר לנו את אישיותו ואת פועלו".

צמח עם הפנימייה


יניב אורן ז"ל הותיר אחריו את שר רובל, זוגתו בשש השנים האחרונות. כמוהו גם היא אשת חינוך מובילה בעין גדי, כמי שמנהלת בקיבוץ את מערכת החינוך הבלתי פורמלי.

3 צפייה בגלריה
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל. "חוד החנית בתחום החינוך"
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל. "חוד החנית בתחום החינוך"
יניב ז"ל עם בת זוגו שר רובל. "חוד החנית בתחום החינוך"
(צילום: באדיבות המשפחה)

"יחדיו", מציינת מזכירת הקיבוץ, מיה דביר, "יניב ושר היוו את חוד החנית בתחום החינוך ודוגמה עבור כל הנוער לזוגיות צומחת".
"איש כל כך צעיר עם מסע חינוכי כל כך מפואר", ספדה רביטל סבג, "הגעת אלינו לעין גדי כמדריך צעיר, גדלת וצמחת עם הפנימייה, ואני עם בית הספר. היינו המדריך והמחנכת ואחר כך אתה כרכז חינוכי בפנימייה ואני כמנהלת החטיבה העליונה, ולבסוף גם זכיתי לעבוד לצידך כמנהל הפנימייה. בוגרים על בוגרים סיימו תחת שרביטך. אתה עבורי השילוב המושלם, המיוחד רק לך, בין רגישות חוכמה והתוויית דרך חינוכית ברורה. בהרבה מובנים, הפנימייה זה אתה. ואתה זו ארץ ישראל הטובה, היפה, זו של שביל ישראל, זו שמאמינה אמונה שלמה בדור הצעיר שלנו ובכוח הקבוצה".
מנהלת בית הספר התיכון בעין גדי, רינה לוין גורדון, ספדה לו וציינה כי "יניב, אתה חבר יקר ושותף אמיתי למסע חינוכי משותף. אני מנהלת את מקיף עין גדי ואתה את הפנימייה המדהימה שלנו. ביחד רקמנו חלומות משותפים בשותפות גורל ובהמון הומור, כבוד והערכה. לא מזמן צחקת על החיבה שלי לצ'ט gpt ועל כך שבטח אכתוב לך הספד באמצעותו. ניסיתי, זה לא עובד. האלגוריתם לא יכול עליך. נגעת בהרבה לבבות במהלך החיים שלך. הרבה מאוד לבבות. אתה איש אציל, נדיב, אהוב ואוהב. באופן אישי אתגעגע מאוד לנוכחות שלך בחיי. אתגעגע לשיחות שלנו על החיים, על פוליטיקה ואתיקה לצד קשקושים של היום יום".
רס"מ (מיל.) יניב יצחק אורן ז"ל הובא למנוחות בתחילת השבוע בבית העלמין הצבאי בגדרה, כשקהל רב מלווה אותו בדרכו האחרונה.