זכאי של הדיור הציבורי מרחובות, שנמצא במצב בריאותי שמקשה עליו לעבוד, מתגורר בדירה בת שני חדרים בשכונת קריית משה שמצב התשתיות בה מצריך שיפוץ דחוף. אלא שלטענתו, פניותיו ל'עמידר' מעוכבות ונדחות כבר זמן רב, ובינתיים הוא מעביר את החורף הקשה שפוקד את הארץ ללא חלונות.
1 צפייה בגלריה
דירת עמידר בקריית משה
דירת עמידר בקריית משה
דירת עמידר בקריית משה
(צילום: פרטי)
לטענת הדייר, כבר מעל שנה שהוא מבקש מ'עמידר' שיתקנו את דירתו. הטחב, החלונות החשופים והמים שמטפטפים על ארונות החשמל, מהווים לטענתו סכנה. לדבריו, מצבו הבריאותי קשה ואין לו מקורות פרנסה בשל חובות וביורוקרטיה שמקשה עליו להתנהל מול מוסדות המדינה, כולל 'עמידר'.
"היה לי עסק והוא נסגר בגלל המצב הבריאותי", הוא מספר. "צברתי חוב ל'עמידר' אבל הדירה רשומה על שמי. אני כאן מאז ומתמיד. עכשיו, כשאני בהליכי פשיטת רגל, הם אומרים שאם תהיה פשיטת רגל נדבר, אבל בינתיים אני חי עם חלונות פתוחים, ואני קופא מקור בלילה".
נראה כי אכן הדירה במצב קשה. ארון החשמל בכניסה נרטב כתוצאה מחדירת מים מהגג, ובחלקים נרחבים מהדירה יש טחב שנוצר מרטיבות של החורף שעבר. נוסף על כך חסרים בדירה חלונות, ויש בה צנרת חשופה ושקעי חשמל חשופים.
"הם רוצים לעשות פה פינוי בינוי, ובינתיים מזניחים את התושבים", אומר הדייר. לדבריו, לפני כמה שנים שיפץ בעצמו את הדירה ככל יכולתו, אך כעת נחוץ לה שיפוץ נוסף.
"היה פה עובד סוציאלי, פנינו שוב ושוב, הכל סידרתי לבד. הם לא שמו שקל. אני בסך הכל רוצה בית, אז אני מבין שיש לי חוב, אבל אני פה חמישים שנה. פשיטת רגל לוקחת זמן, זה אומר שלא צריך לשפץ את המקום ולהקשות עוד יותר?".
מ'עמידר' נמסר בתגובה: "הדירה נמצאת בתוכנית העבודה ותטופל בהקדם. בוצעו בה לפני כשנתיים עבודות איטום וכן הוחלפה דלת הכניסה. חשוב להבהיר כי אין קשר בין חובותיו להתניית השיפוצים, וכן שמספר נסיונות של נציגתנו לפגוש אותו בדירתו לא צלחו, ולכן גם לא ניתן היה לתאם מולו את קידום העבודות.
"עוד נציין כי בבדיקה שנעשתה באחרונה נמצא כי הוא כלל אינו מתגורר בדירה. נשמח לשיתוף פעולה מצידו כדי לקדם את העבודות הנדרשות".