רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "השנה החולפת היתה מאתגרת ושונה. היא נהגה בנו בחוסר ודאות ובקשיחות, אבל היא גם הראתה לנו שאנחנו חזקים יותר ממה שנדמה לנו.
קראו גם:
3 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
( צילום: אבי מועלם)
"היא גילתה לנו מחדש את הכיף ואת הכוח של הביחד. היא הראתה לנו שהערבות ההדדית, טוב הלב והנדיבות עדיין כאן, ובגדול. היא הבהירה לנו כמה חשובה המשפחתיות, וכמה יופי ושמחה יש בזמן המשפחתי שאולי קצת שכחנו. היא החזירה לנו את הפשטות ואת היכולת להעריך אותה. היא גילתה לנו את היכולת למצוא פתרונות ולהתאים את עצמנו ביצירתיות לכל צורך ולכל אתגר. היא הראתה לנו שיש הזדמנויות ואפשרויות חדשות בכל קושי ובעיה.
את השינויים האלה אי־אפשר לבטל או להחזיר לאחור, ואני מקווה שהם ימשיכו איתנו גם בשנה הבאה.
עשינו מאמצים רבים כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. יצרנו פרויקט שמאפשר לתרבות ולעסקים בעיר להמשיך, יחד, למען כולנו, למרות המגבלות. אנחנו מתכננים את השנה הבאה תוך שמירה ככל שניתן על חיי השגרה והמשך השירות לתושבים.
אני מאחל לכולנו שהשנה הקרובה תהיה שנה יציבה יותר, בריאה יותר ומוצלחת. שנה ללא סגר או עוצר, ללא מגבלות וללא קפסולות, ללא בידודים, מסכות וללא שמירת מרחק חברתי. אבל כל עוד אנחנו צריכים לשמור על כל אלה כדי לשמור על בריאותנו, אני מאחל לכולנו שנהיה חזקים בשמירת כל הכללים, ללא שאננות או זלזול.
ערבות הדדית אינה רק תרומה כספית או התגייסות למען הקהילה, ערבות הדדית היא גם מאמץ אישי לשמירה על הנחיות הזהירות - כדי לשמור על בריאות סביבתנו.
חשוב שנזכור כי הקורונה לא תהיה כאן לנצח. עם מציאת פתרון רפואי, נוכל לחזור לשגרת חיינו - חכמים ומנוסים יותר.
אני מאחל לנו שנמשיך להיות אותה קהילה חזקה, מגוונת ומאוחדת. קהילה שהפרטים בה יודעים להתגייס למען אוכלוסיות נזקקות וקשישים.
קהילה שיודעת מה מגיע לה ושומרת על רחובות מטופחת ויפה. אנחנו נמשיך להעניק לתושבי רחובות את השירות הטוב ביותר, לפתח את העיר ולטפח אותה.
אני מאחל לכל אחד ואחת מכם, ולכל בני ביתכם, שנה טובה ומבורכת, שנה של בריאות ופרנסה טובה, שנה של הצלחה ועשייה טובה".
3 צפייה בגלריה
שרי גלזר
שרי גלזר
שרי גלזר
( צילום: אייל מרילוס)

שנה של גיבוש משפחתי

שרי גלזר, יו"ר הנהגת ההורים הבית ספרית ב"בכור לוי" וסגנית יו"ר הנהגת ההורים העירונית ברחובות: "זו היתה עבורי שנה לא פשוטה מחד ומאוד מרגשת מאידך. אמי נפטרה במפתיע ומצד שני המשפחה התרחבה - גילי הקטנה שלנו נולדה והצטרפה לאחיותיה הגדולות שיר ורוני. במקביל לכל זה, הקורונה הגיעה לעולמנו ולמדינתנו הקטנטונת והשתלטה על החיים של כולנו והשפיעה כמובן על כל משפחה ומשפחה.
אני מאחלת לעצמי לשנה החדשה ליהנות מהילדות המופלאות שלי ולצפות בגדילתה של גילי והפיכתה מתינוקת לפעוטה, להמשיך בנסיקת העסק שלי כיועצת שינה ומדריכת הורים. מאחלת רק בריאות, להצליח לחמוק מהקורונה (טפו חמסה!) ולצלוח את שנת הלימודים בהצלחה עם כל הקשיים - במיוחד כאמא לילדה בכיתה ה' שמגיעה לבית הספר לחצי מהשעות שאמורים ללמוד בשבוע.
הייתי רוצה שמשרד החינוך ישכיל לתפור מתווה חינוכי מותאם גיל, ושמשרד הבריאות ישכיל לאכוף את המתווה הבריאותי שלו על מנת שקצב התחלואה המשתולל יירגע, ושאנחנו כמשפחה נשכיל לשרוד את השנה הזו ואף ליהנות ממנה ולחוות הצלחות.
עם כל האתגרים השונים, חייבת לומר בשיא הכנות, למרות הקושי עם הילדות בסגר ושעות המסך המרובות ש"נכפו" עליהן, היו לנו זמני איכות משפחתיים מדהימים. היה לנו מאוד כיף ביחד, בלי ציניות, וגם עם המריבות והאתגרים מדי פעם - התמודדנו והתקרבנו".
3 צפייה בגלריה
קייסי חזי
קייסי חזי
קייסי חזי
(צילום פרטי)

"להגיד על הכל תודה"

יום לפני תחילת שנת הלימודים התבשרה קייסי חזי מרחובות שעליה להיכנס עם ארבעת ילדיה לשבועיים בבידוד, ולמדה שהכל דינמי: "זו היתה תחילת שנה קצת מוזרה. לאורך החופש הגדול לא באמת היתה הפעם ההתרגשות של תחילת שנת לימודים. את ההתרגשות החליפו מיליון סימני שאלה ולרובם בכלל לא היו תשובות. מתווים שהוחלפו ועודכנו כל שעתיים רק הפכו אותנו ליותר מבולבלים.
והנה, כבר 31.8, ואני חושבת "עוד שנייה נגמר ומחר הם ייכנסו למסגרות, לשגרה המבורכת".
ואז הגיעה ההודעה: "עליכם להיכנס לבידוד עד 12.9".
מה? רגע, לא הבנתי - בידוד לעוד שבועיים כאילו שאוגוסט לא הספיק?
את הבקושי התרגשות החליפו דמעות של הילדים שחיכו לחברים, למסגרת, לשגרה, אבל אז עם כל הבלגן, למדנו כמה דברים השנה: הכל דינמי, לא צריך לתכנן רחוק מדי כי לכי תדעי. בריאות ופרנסה הם לא מובן מאליו, עם כל הקיטשיות, צריך להגיד על הכל תודה.
אז לכבוד השנה החדשה, נאחל לעצמנו קצת יותר ודאות, קצת פחות רעש פנימי. נאחל לעצמנו להמשיך להעריך את מה שיש, לברך על היש ולא לבדוק את האין.
נאחל לעצמנו בריאות, להיות מוקפים באהבה ואוהבים, לא בהכרח פיזית. הידיעה עצמה שיש כל כך הרבה אנשים טובים סביבנו מרחיבה את הלב".
הפרויקט בשיתוף המרכז לשלטון מקומי