תושב רחובות ההולנדית שהיה בין 300 מתושבי השכונה שהתנגדו לניסיון הקצאת מקרקעין למטרת הקמת בית כנסת חב"ד בשכונה, ביקש מסמכים ומידע במסגרת בקשה על סמך חוק חופש המידע מהעירייה והופתע לגלות לטענתו כי העירייה אינה פועלת על פי הוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים בנושא תמיכות לעמותות.
1 צפייה בגלריה
 עיריית רחובות. דרושה בדיקה
 עיריית רחובות. דרושה בדיקה
עיריית רחובות. דרושה בדיקה
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם >>
על פי מכתב ששלח לגורמים שונים בעירייה, טוען התושב באמצעות באי כוחו כי העמותה אשר מבקשת להקצות לה את המקרקעין בשכונת רחובות ההולנדית זוכה מזה מספר שנים לתמיכות מאת עיריית רחובות בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. כדי לבחון את הנושא פנה התושב אל עיריית רחובות בחודש יוני האחרון ועתר לקבלת מידע ומסמכים בנושא מכוח חוק חופש המידע.
במסגרת ההליך לקבלת המידע התברר כי עיריית רחובות מחלקת מדי שנה במסגרת תמיכות ומענקים מיליוני שקלים לעמותות שונות בתחומי חינוך, דת, ספורט, תנועות נוער, תרבות אמנות, רווחה ובריאות, וזאת באופן אשר אינו תואם את נוהל תמיכות במוסדות ציבור על ידי הרשויות המקומיות של משרד הפנים ואינו תואם גם את נוהל חלוקת כספי תמיכות במוסדות ציבור שגובש על ידי עיריית רחובות. "
"שעה שמדובר בכספי ציבור, שני הנהלים הללו שגובשו מכוונים לקדם בתחום התמיכות, מינהל תקין, שוויון, שקיפות, חיסכון, יעילות, וכן למנוע פגיעה בטוהר המידות. נוהל התמיכות של משרד הפנים קובע כי לא תינתן תמיכה, בין ישירה ובין עקיפה, אלא לפי נוהל זה", כתב במכתבו לעירייה בשבוע שעבר ופירט את דרישות הנוהל.
בעקבות דרישתו לקבל את המידע, רכזת התמיכות בעיריית רחובות יצרה קשר עם התושב, ובמסגרת השיחה הובהר לתושב כי העירייה כלל לא דנה בכל בקשה ובקשה כפי שיש לדון בה על פי הנוהל ואינה מקבלת החלטות מפורטות ומנומקות בדבר מטרת התמיכה, היקפה ותנאיה.
לדברי באי כוחו של התושב, דברים אלה הותירו אותו המום שכן הם מהווים הודאה פשוטה וברורה כי עיריית רחובות אינה מקיימת את הוראות הדין, בלשון המעטה. "בדברים אלה יש משום התפרקות מסמכויותיה של ועדת התמיכות של העירייה ונשמט כל הבסיס לחלוקת תמיכות. יש בדברים הללו משום זילות וזלזול בנהלים שנקבעו על ידי משרד הפנים ועל ידי עיריית רחובות בעצמה, יש בהם זילות בכספי הציבור שמשלמים תושבי העיר, ובהם גם על ידי מרשנו - וזילות בתושבים עצמם'".
במכתבו דורש התושב כעת כי העירייה תפסיק באופן מיידי את חלוקת התמיכות והמענקים, אלא בהתאם להוראות הנהלים, ושהעירייה תפעל לבחינה מעמיקה של השימוש שנעשה בכספים שחולקו שלא כדין בשבע השנים האחרונות, ותפעל להשבת הכספים שחולקו. עוד הוא דורש כי הנושא יועלה במועצת העיר ושהעירייה תפתח בהליך ביקורת ובדיקה.
מהעירייה נמסר: "ההחלטות בנושא תמיכות מתקבלות על ידי ועדה מקצועית. לאחרונה עיריית רחובות שידרגה את הטיפול בתחום, באמצעות הטמעת מערכת פניות דיגיטלית לקבלת תמיכות ומענקים".
לכל העדכונים - חדשות רחובות