היום, שני (24.1), צפויה מועצת העירייה להתכנס לאישור תקציב עיריית רחובות לשנת 2022, אשר מסתכם בסך של מיליארד מאה חמישים ואחד מיליון שקלים, עלייה של 3.4 אחוז ביחס לשנה החולפת. על פי הנתונים המשוערים של ביצוע התקציב בשנת 2021, גם שנת 2021 צפויה להסתיים באיזון תקציבי.
2 צפייה בגלריה
 עיריית רחובות. דרושה בדיקה
 עיריית רחובות. דרושה בדיקה
עיריית רחובות
(צילום: אבי מועלם)
מנתוני משרד הפנים עולה כי העיר ממשיכה לגדול ולהתפתח, ומהווה עיר אטרקטיבית להגירה חיובית של זוגות צעירים לעיר. נכון לסוף שנת 2021 אוכלוסיית העיר מונה כ-159,000 נפש, המשקפת גידול של כ- 2500 איש לעומת אשתקד.
במסגרת הגידול בתקציב עיריית רחובות לשנת 2022, נרשם גידול בהוצאות בעיקר בתקציבים המיועדים לתחומי החינוך, חזות העיר והתרבות.
קראו גם:
בדומה לשנת 2021, בתקציב שנת 2022 נלקחו בחשבון הכנסות העירייה המחולקות בין הכנסות עצמיות בהיקף של 63% והכנסות מתקציבי הממשלה השונים בהיקף של כ-37%. ‏הכנסות העירייה העצמיות כוללות הכנסות מארנונה בשיעור של כ43%, הכנסות מתקציבי משרד החינוך (27%) משרד הרווחה (9%) , משרדי ממשלה אחרים, קרנות וממקורות נוספים.
הכנסות העירייה מקרנות הפיתוח לשנת 2021 מסתכמות בכ- 257 מיליון שקלים, גידול של 63 מיליון שקלים לעומת 2021.
כ- 217 מיליון מתוכם הושקעו בשנה החולפת בחידוש תשתיות ברחבי העיר, בשיפור חזות העיר, גנים ונוף, מוסדות חינוך ומבני ציבור , תשתיות ניקוז, שיפוצי קיץ במוסדות חינוך, חידוש כבישים ומדרכות וסלילתם ועוד. גם השנה העירייה תמשיך לפתח תשתיות ולהקים מבני ציבור, חינוך, מועדונים קהילתיים וספורט, וזאת בהתאם להכנסות מקרנות הפיתוח ובהתאם לסיכומים שבהסכם.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול
(צילום: רמי זרנגר)
חבר המועצה פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים: "התקציב נבנה בעמל רב בהתאם לחזון העירייה וראש העיר. יחד עם ראש העיר בנינו תקציב שמאזן בין צרכי התושבים לשמירה על איתנות פיננסית. דגש מיוחד ניתן בתקציב בנושאי חינוך ורווחה, והתקציב שאנו מביאים משקף חשיבה חברתית יותר למען התושבים".
מאיר דהן, מנכ"ל העירייה: "התקציב השוטף ותקציב הפיתוח מבטאים את המשך תנופת הפיתוח שרחובות עוברת בשנים האחרונות. השנה היא שנת מפתח שבה יקודם חזון ראש העיר ויהפוך מתוכניות לעובדות בשטח, בדגש על פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ביותר במדינה בשכונת קריית משה"
ראש העירייה, רחמים מלול: "רחובות ממשיכה לגדול ולהתפתח ולהוות עיר אטרקטיבית לזוגות צעירים שבאים להשתקע בעיר; בהתאם, אנו מגדילים את היקף השירותים והמשאבים בכל התחומים, על מנת לשמור על רמת שירות גבוהה ומיטבית לתושבי העיר.
השנה הגדלנו את תקציב מערכת החינוך, הוספנו לתקציב התרבות, ולתקציב חזות העיר. גם השנה בע"ה נמשיך לפתח תשתיות ולהקים מבני ציבור, חינוך, מועדונים קהילתיים וספורט ועוד. העלייה בשיעור התחלואה וחוסר הוודאות מאתגרים אותנו להמשיך ולפעול למען בריאות התושבים ורווחת הנזקקים".
לעדכונים - חדשות רחובות