בעקבות המעצר וכתב האישום נגד תושבת העיר שתקפה את השרה עידית סילמן החלה משמרת מחאה מחוץ לביתה ומי שמשלמים את המחיר הם השכנים שסובלים. "היא יושבת בהצבעה במליאה ומחוץ לבית שלי הפגנה מטורפת. היא בירושלים ואני צריך להתמודד עם הרעש הזה".
2 צפייה בגלריה
השרה עידית סילמן
השרה עידית סילמן
השרה עידית סילמן
(צילום: יריב כץ)

בשבוע שעבר נעצרה תושבת רחובות, ירדן מן, מורה לחינוך מיוחד כבת 52 שהתעמתה עם השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן באמצע מרכז הקניות היובל ברחובות. השתיים צילמו זו את זו כשכל אחת מאשימה את השנייה באלימות והטרדה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את מן ולאחר בחינת צילומי אבטחה וצילומים שמסרו המעורבות, הוגש נגדה כתב אישום נגד מן בגין תקיפת עובד ציבור היזק לרכוש במזיד ואיומים.

קראו גם:

מאז המעצר מתקיימת הפגנת מחאה מחוץ לביתה של השרה סילמן ברחובות, המפגינים טוענים כי מדובר במעצר פוליטי וקוראים לשחרר את מן. ההפגנה מתקיימת כמעט בכל ערב בצומת הרחובות סוחובולסקי צבי ואסתר ואברהם בנארי, סמוך למרכז הספורט שז"ר, שם סילמן מתגוררת עם משפחתה. המפגינים מצטיידים בשלטים, זמבורות ומגפונים ולעיתים מצטרפים לחגיגה צעירים שתומכים בסילמן ומגנים את המפגינים מהמדרכה המקבילה.

2 צפייה בגלריה
הפגנת המחאה השבוע ליד ביתה של עידית סילמן
הפגנת המחאה השבוע ליד ביתה של עידית סילמן
הפגנת המחאה השבוע ליד ביתה של עידית סילמן
(צילום: שירות מיינט )

ההפגנה נערכת באישור המשטרה, ועדי ראיה מדווחים כי המפגינים מקפידים על הכללים, לא חוסמים את הכביש ולא מטרידים את העוברים והשבים, אך למרות זאת בשכונה זועמים על האירוע. "ערב ערב הם כאן, זה בלתי נסבל. זו המשפחה הפרטית שלה, מה הם קשורים? למה הילדים שלה צריכים לשמוע את זה?", טוענת אחת השכנות שאף פנתה לשוטרים ברחוב אך נמסר לה כי ההפגנה מתקיימת כחוק ולא ניתן לעצור אותה.

ההפגנה מול ביתה של עידית סילמן השבוע:


"אני לא מתווכח עם החוק", אומר שכן אחר מהרחוב הסמוך, "אבל זה מצב בלתי נסבל. כשהימין היו באופוזיציה היו כאן הפגנות נגדה שתפיל את הממשלה, כשפרשה מהממשלה היו הפגנות תמיכה, עכשיו הפגנות נגד מעצר, כמה אפשר לסבול? אני לא מתווכח על צדקת ההפגנה, להיפך, כשכן אני שומר על שלום בית ולא אומר את דעתי האישית על הפיאסקו הזה. אבל כמה אנחנו יכולים לסבול? פעם לא היו מעיזים לערבב בין חיי משפחה לפוליטיקה, היום הכל מותר. היא נמצאת בכנסת ומחוץ לבית שלי הפגנה מטורפת. נגד מי אתם מפגינים? היא בירושלים ואני צריך להתמודד עם הרעש הזה".
מהמשטרה נמסר: "המשטרה רואה במחאה זכות בסיסית במדינה דמוקרטית ולפיכך מאפשרת קיום מחאות מול בתי נבחרי ציבור בהתאם לפסיקת בג"ץ, תוך הקפדה יתרה על האיזון שבין זכות המחאה לחופש התנועה, הסדר הציבורי ושלום הציבור".