ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, הודיע רשמית: "לא נעלה את הארנונה לתושבים בנס ציונה". הבשורה הטובה שתשמח מאוד את התושבים הגיעה בעקבות ההחלטה של רבות מהרשויות בישראל להעלות את תשלומי המיסים לרשות המקומית.
2 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
הארנונה בנס ציונה לא תעלה, ומה עם רחובות?
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

בהודעה רשמית שפרסמה עיריית נס ציונה, נכתב כי, "חברי המועצה קיבלו זימון למליאת מועצת עיר שתתקיים בתחילת החודש הבא (יוני), במסגרתה יעלה ראש העיר את הצעתו שלא להעלות את הארנונה למגורים בשנים 2024-2025".

קראו גם:

ראש העירייה שמואל בוקסר: "המשפחות והעסקים הקטנים מתמודדים עם נטל יוקר המחיה אליו נוספו מאז ה-7 באוקטובר אתגרים רבים כתוצאה מהמלחמה. התפקיד שלנו בעת הזו הוא לסייע לתושבים ולהקל עליהם. לכן, ביקשתי לכנס ישיבת מועצת עיר, במטרה לאשר החלטה לפיה מלבד העדכון האוטומטי המתחייב בחוק של תעריפי הארנונה- אנחנו לא נעלה את הארנונה למגורים".

2 צפייה בגלריה
בוקסר
בוקסר
"תפקידנו בעת הזו הוא לסייע לתושבים ולהקל עליהם". בוקסר
(צילום: קובי קואנקס)

עוד נכתב בהודעת העירייה כי, "תעריפי הארנונה למגורים בנס ציונה הם הנמוכים ביותר מבין הערים בנפת רחובות. בשנת 2024 תעריף משוקלל למ"ר עומד ברחובות על 69.51 ₪, בראשל"צ על 62.43 ₪, ביבנה על 52.99 ₪, ובנס ציונה עומד על 52.05 ₪ בלבד. מדובר בתעריף שמלבד תוספת ההצמדות על פי חוק, לא עלה בחמש השנים האחרונות".
בישיבת מועצת העיר יתבקשו חברי המועצה שלא להעלות ארנונה למגורים ולעסקים קטנים, מעבר לתוספת הקבועה בחוק. ולאשר רק את השוואת תעריפי הארנונה לתעשייה בפארק המדע - לתעריפים הנגבים בשטח הפארק ע״י עיריית רחובות.
עוד נמסר מעיריית נס ציונה כי, "הודעת ראש העירייה מגיעה למרות קריאת שר הפנים, משה ארבל, לראשי הרשויות לפעול להעלאת תעריפי הארנונה בשל המשימות הרבות המוטלות עליהן ועל מנת לאפשר את מימון פעילויותיהן הרבות".
בעיריית רחובות טרם הודיעו אם תהיה העלאת ארנונה.