אחרי שעמדו במשך כל כך הרבה בזמן בפקקים הבלתי נסבלים באזור, הגיעה הבשורה לה חיכו התושבים: חברת נתיבי ישראל השלימה את הפרויקט בצומת כפר גבירול שמטרתו להקל על התנועה ברחוב הרדוף. בפרויקט הושקעו כ-7.5 מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
צומת כפר גבירול. כבר אין כיכר
צומת כפר גבירול. כבר אין כיכר
צומת כפר גבירול. כבר אין כיכר
(צילום: נתיבי ישראל)

מדובר בפרויקט משמעותי עבור משתמשי הדרך בצומת כפר גבירול-רחוב הרדוף. הפרויקט הינו כחלק מתוכנית סל גודש של משרד התחבורה שמטרתו לשפר את הזרמת התנועה ככל האפשר. במסגרת הפרויקט, שהחל ביולי 2023, בוטל מעגל התנועה הקיים והצומת הוסב לצומת מרומזר לנוסעים ישר ואלו המבקשים לפנות שמאלה. כך, החברה מאפשרת באמצעות תכנית זמני רמזור יעילה ושליטה בשעות השיא, זרימה קלה יותר של התנועה עבור משתמשי הדרך בציר זה. בזכות הרימזור, מתאפשרות פניות חופשיות ימינה, ללא צורך בעצירה או האטת התנועה כפי שהיה עד כה במעגל התנועה.

קראו גם:

המהנדסת מעיין עזר, מנהלת מחלקת פרויקטים בחטיבת תפעול ואחזקה של חברת נתיבי ישראל, סיפרה: "בפרויקט הנוכחי מצאנו במסגרת תכנית סל גודש כי מעגל התנועה הקיים בצומת מאט את התנועה ולא מאפשר למשתמשי הדרך נסיעה רציפה, מה שמוביל לעומס תנועה ביציאה מהשכונה החדשה.

2 צפייה בגלריה
כפר גבירול
כפר גבירול
כפר גבירול. היציאה מהשכונה עכשיו קלה יותר
(קובי קואנקס)

"המטרה של הפיכת הצומת המדובר לצומת מרומזר היא לאפשר זרימת תנועה משופרת ומעבר של כמות גדולה יותר של כלי רכב, בייחוד בשעות העומס ביחד עם שליטה ותכנות הרמזור כך שמשתמשי הדרך המבקשים לפנות ימינה מכפר גבירול לכביש 411 מערב יוכלו לעשות זאת בחופשיות וללא עיכוב. סיימנו את הפרויקט ממש בימים אלה וכבר ניתן לראות את השינוי בצומת ואין ספק שהוא משמעותי ומספק".
ומה חושבים התושבים על השינוי בצומת? "אין ספק שכבר עכשיו רואים את ההבדל, וחלק מפקקי הענק בבוקר כשכולם יוצאים ביחד מהשכונה, ירדו", מספרת תושבת המתגוררת באחד המגדלים החדשים בכפר גבירול ומוסיפה: "אבל לצערנו במהלך השינוי בוטל נתיב ההאצה שהיה קיים קודם לכן בפנייה ימינה, ועכשיו נוצרה בעיה חדשה שיוצרת פקקים חדשים". "המצב יותר טוב מבעבר", מוסיף תושב רחובות ההולנדית שנוסע אף הוא בצומת הזה מדי יום ומסביר: "קודם היו פקקי ענק בכניסה וביציאה לכביש 411 מה שגרם לפקקים בכל מערב העיר, עכשיו זה ירד, ונראה שבינתיים השינוי הזה הוא לטובה".