עטופים בטליתות ומניחים תפילין בפעם הראשונה: עיריית רחובות קיימה חגיגת בר מצווה ל-8 תלמידים מבית הספר לוטם, בית ספר לחנ"מ לילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי.
2 צפייה בגלריה
התלמידים עלו לתורה
התלמידים עלו לתורה
התלמידים עלו לתורה
(צילום: באדיבות העירייה)
ילדי בית הספר לוטם למדו בחודשים האחרונים לקראת העלייה לתורה עם תלמידי קריית החינוך אמי"ת המר שהכינו אותם לקראת הטקס.
הטקס הסתיים בברכות האישיות של כל אחד ואחד מתלמידי החינוך המיוחד. בניה נוטריוס, אחד התלמידים מבית הספר לוטם שעלה הבוקר לתורה ביקש לומר: "ברוך אלוהים שנתן לי את אבא ואמא שדואגים לי ואוהבים אותי"
התלמידים נקראו, כל אחד בתורו, להגיע למרכז בית הכנסת ולקרוא בתורה, לראשונה בחייהם. בזמן ההכנות לטקס, התלמידים עשו שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה. נעשה צילום פנורמי של בית כנסת ובאמצעים טכנולוגיים דימו עבור הנערים את הטקס במסגרת ההכנות על מנת להקל עליהם את ההסתגלות, כך שבזמן אמת, הם כבר הכירו היטב את התנאים.
בשנים האחרונות שידרג צוות בית הספר את ההכנות ובנה לוחות תקשורתיים, באמצעותם ובאמצעות אפליקציה הצליחו לתרגם את הברכות באמצעות סמלילים, שיטה המקלה על תקשורת בה מתקשים חלק מהתלמידים.

2 צפייה בגלריה
התלמידים עלו לתורה
התלמידים עלו לתורה
הברכה האישית של אחד התלמידים: "ברוך אלוהים שנתן לי את אמא"
(צילום: באדיבות העירייה)

בתום הטקס בירכו הילדים את הברכות האישיות שלהם, גיא רווה בירך את הברכה האישית שלו לעיני קהל בית הספר: ברוך אלוהים שנתן לי את אמא שקונה לי הרבה הרבה משחקים ושנתן לי את סבא וסבתא שמלמדים אותי לשחות".

קראו גם:

הטקס מתקיים מדי שנה בהובלת מינהל החינוך בעירייה ובשיתוף פעולה בין בתי הספר לוטם לחינוך מיוחד בהובלת המנהלת רויטל עיני, וקריית החינוך אמי"ת המר אותה מוביל מנהל בית הספר אליחי דדי.
בשנה האחרונה, לאור תגובות החיוביות מההורים והתלמידים, העירייה הרחיבה את הפעילות וטקס דומה התקיים בשותפות בית הספר עידוד, בית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי וישיבת הדרום.