התחזה ונתפס: כתב אישום הוגש השבוע כנגד תושב העיר נתיבות שגנב את זהותו של תושב אזור רחובות ששהה בחו"ל, פתח על שמו חשבון בנק והוציא כספים רבים כשהוא מתחזה אליו.
1 צפייה בגלריה
(כספומט. צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, ההונאה החלה בשנת 2018, עת שהה המתלונן שזהותו נגנבה בשהות קבע בפיליפינים.
הנאשם זייף תלושי שכר של חברת מנופים ותדפיסי חשבון בנק של בנק מזרחי טפחות והלך לבנק דיסקונט בנס ציונה עם תעודת זהות מזויפת כדי לפתוח חשבון בנק על שמו של המתלונן.
בגלל מצג השווא שהציג הנאשם, הוא קיבל אישור לפתוח חשבון בנק, ואף הזמין כרטיס אשראי ופנקסי צ'קים.
עוד באותו יום קיבל קוד משתמש לאתר וסיסמה לשימוש עמה ניתן למשוך מזומן ללא כרטיס מהכספומט. ארבעה ימים מאוחר יותר קיבל הנאשם את כרטיס האשראי לידיו, ומיד לאחר מכן החל לעשות בו שימוש כשהוא משתמש באפליקציה, בוויזה וברכישות מהוויזה בסכום כולל של 53,950 ₪.
קראו גם:
את הרכישות והוצאות הכספים עשה בכל אזור השפלה – בראשון לציון, יבנה, חולון, נס ציונה ואף הרצליה.
עוד באותו היום רכש באמצעות הוויזה 2500 דולר בצ'יינג, בסום של 10,000 ₪, מאוחר יותר ניסה לבצע עסקה דומה בסניף דואר בהרצליה אך העסקה לא אושרה. הוא עשה ניסיונות נוספים אך הם לא צלחו, מאוחר יותר הגיע לסניף בנק דיסקונט בתל אביב, שם הצליח לקבל המרמה לידיו 24,000 ₪, וכך גם בעוד הזדמנויות שונות.
כל מעשי המרמה התפרשו על גבי יומיים בלבד, ובהם הצליח לשים הנאשם בכיסו במרמה כ-106,263 ₪. כתב האישום מייחס לו עבירות של התחזות לאדם אחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות בריבוי מקרים.
כל העדכונים - חדשות רחובות