תושבי רחובות הופתעו לאחרונה לקבל חשבונות מטעם הבאר השלישית ובהם נכתב כי ישנה צריכה משותפת גבוהה ב- 800% יותר מהרגיל, וללא הסברים לגבי גובה תשלום כלשהו או סיבות לצריכה המשותפת הגבוהה.
2 צפייה בגלריה
"מדי המים הוחלפו". משרדי 'הבאר השלישית'
"מדי המים הוחלפו". משרדי 'הבאר השלישית'
"מדי המים הוחלפו". משרדי 'הבאר השלישית'
(צילום: אבי מועלם)
"אתמול אני פותח מכתב מהבאר השלישית ואני רואה שכתוב בו שיש לי צריכה משותפת קיצונית של 800% יותר מהשנה שעברה", מספר תושר העיר, שבבניין בו הוא גר קיבלו כל הדיירים מכתב דומה.
כולם, למעט אחת, שקיבלה מכתב ובו כתוב כי הצריכה המשותפת שלה עלתה ב-99 אלף אחוזים. "לא כתוב איזה חודשים ולא מספרים, לא תאריכים, לא מדידות ולא שום דבר, איך זה יכול להיות הגיוני?" הוא שואל. פוסט בנושא הועלה בקבוצת פייסבוק והתגובות לא איחרו לבוא, תושבים רבים התלוננו על מכתב דומה שקיבלו, עם 500%, 400% ו-300% יותר צריכה משותפת.
מי שעוסקת רבות בתחום חשבונות המים בשנים האחרונות היא חברת המועצה קארין ברגינסקי, שמסבירה כי הצריכה המשותפת כוללת השקיה, מים למדשאות, שטיפת החניון הציבורי וכו'.
קראו גם:
היא מסבירה שבזמנים בהם שוטפים את החניון בבניין הצריכה הציבורית עולה משמעותית, וכשיש נזילה וניתן להוכיח זאת על ידי אינסטלטור, תאגיד המים מזכה את התושבים בגין הצריכה של הנזילה.
"אם יש טענה שיש סטייה למונה, הם לוקחים את המונה, מחליפים ולוקחים אותו למעבדה. אני ביקשתי במשך שנתיים שהתושבים יעזרו לי לבחור בניין בכל שכונה כדי לדגום אותו במשך חודש, ובניינים לא השתתפו בדגימות", אומרת ברגינסקי.
2 צפייה בגלריה
אחד המכתבים שנשלחו לתושבים
אחד המכתבים שנשלחו לתושבים
אחד המכתבים שנשלחו לתושבים
(.)
"נתקלתי בסטיות שבא התאגיד ואומר אם יש סטייה – אנחנו מזכים על האגרה, ואם יש סטייה רצינית אנחנו מזכים באופן יחסי על כל החריגות שהיו", ומדגישה שאם לתושבים ישנה בעיה הם מוזמנים לשלוח לה ווצאפ עם החשבון והיא תבצע עבורם בדיקה מעמיקה.
"אני תוך זמן סביר חוזרת, ואני יושבת עם הגורמים הרלוונטיים מול המסוף ואם צריך מרימים טלפון לתושב והמון פעמים יושב על זה שלא קראו את החשבון או לא עדכנו נפשות או לחילופין יש סיבות אחרות אבל צריך להבין אותן, אני מבטיחה שעושה את הבדיקות היסודיות שלי ואני חוזרת לכולם".
תגובת תאגיד המים הבאר השלישית: "מידי חודשיים נקראים מדי המים בכל העיר ועוד לפני שמופק החשבון, נשלחת הודעה לצרכנים במידה וקיימת צריכה חריגה, כדי שיתאפשר להם לטפל בכך מבעוד מועד. אחוזי הצריכה החריגה שבהודעה, לצריכה פרטית וגם לצריכה משותפת, נקבעים ביחס לצריכה שהייתה בתקופה המקבילה אשתקד. נציין כי בספטמבר 2020 נרשמה עליה של 26% יחסית לחודש ספטמבר 2019, כך שהגידול בצריכה הוא אופייני לכל העיר.
"באשר למערכת התרעה מראש– בחצי השנה האחרונה מתבצע פיילוט לקריאת מדי מים מרחוק. החל מינואר 2021 תותקן מערכת זו בכל העיר, והיא תאפשר התרעה מראש. תאגיד הבאר השלישית ממליץ לצרכנים לגלות עירנות, לבדוק את מדי המים לפרקים, ולוודא שאין צריכה חריגה עוד בטרם שליחת חשבונות חריגים ובזבוז מים".
כל העדכונים - חדשות רחובות