הבעיות ברחוב זכריה חתוכה ברחובות מחריפות – מצוקת החניה והסיכון לילדים, וברחוב לא יודעים כיצד יצליחו לחיות במקום כאשר יתאכלסו בחודשים הקרובים 74 דיירים חדשים בבניינים שנבנו בשכונה.
1 צפייה בגלריה
רחוב זכריה חתוכה
רחוב זכריה חתוכה
רחוב זכריה חתוכה
(צילום פרטי)
קראו גם:
לפני שנה התלוננו תושבי הרחוב, שנמצא מול קבוצת שילר, על בעיות התחבורה הקשות בו. הרחוב הצר לא מצליח להכיל את המכוניות הרבות שנוסעות דרכו, אנשים חונים בכל מקום אפשרי ומשאית הזבל שמתקשה להיכנס ולבצע פינוי במקום נוסעת לאחור כדי לא להיתקע בתוך הרחוב, אך בכך חוסמת את הנסיעה למי שמעוניין לצאת מהשכונה. "מאז המצב רק הלך והחמיר", אומר גילי יהודה טרטנר, מחברי ועד השכונה. "אי־אפשר לצאת מפה כשמפנה האשפה מגיע, לאנשים אין איפה לחנות, עוד מעט יצטרפו לפה מאה רכבים חדשים, מה נעשה?", הוא שואל.
לדבריו מצטרפים אליאור נונה ושרית שגב־עמרם, שמספרים כיצד קמו בוקר אחד וגילו כי החניון היחידי בשכונה נסגר לטובת הקמת ארונות חשמל, כך על פי הקבלן, וזאת כשהרכבים עוד בתוכו. אליאור נונה: "אין מדרכות, הכל ברזלים, אין חניות". שגב־עמרם מוסיפה: "עשו לנו חניות ליד בית העלמין, אבל לחנות שם וללכת עם ילדים קטנים חזרה לתוך השכונה, זה פשוט לא הגיוני. אמהות עם עגלות צריכות לרדת לכביש כי אין מדרכות".
לדברי התושבים הפניות לעירייה לא הועילו. "אנחנו חייבים פתרון של יציאה לפחות מהצד השני של השכונה", אומר טרטנר. "אמרו שיחזרו אלינו, אבל אין שום שיח, אנחנו פה במצוקה והמצב רק מחריף".
מעיריית רחובות נמסר: "בעירייה מקדמים את תהליך התב"ע, במסגרתו ייפתח רחוב זכריה חתוכה לרחוב הסמוך – שדרות פנחס בן דוד קפרא. בהמשך הכביש תוקם כיכר חדשה שתזרים את התנועה לכיוונים השונים בחופשיות וביעילות. עיריית רחובות עושה מאמצים רבים לבצע את התוכנית תוך פגיעה מינימלית במקומות החנייה באזור".