זהו היום החמישי של-182 ילדים ברחובות אין צהרון בגני העירייה של העיר והם עומדים מול שוקת שבורה, ברשת חוויות אין כרגע עבורם פתרון.
"שני הילדים שלי נמצאים בגן עירייה, הצוות של השנה שעברה לא המשיך והיה אמור להיקלט צוות חדש, מתחילת השנה הדברים קרטעו", אומרת אם לילדים שקיבלה הודעה ביום ראשון כי הצהרון של ילדיה לא יפעל יותר בשל מחסור בכוח אדם.
1 צפייה בגלריה
(צהרון. צילום: נחום סגל)
"הצוות שהיה התחלף כל הזמן, זה הגיע למצב שאמא מהגן לפני הסגר הייתה הצהרון שבוע ועבדה, למרות שיש לה עבודה. ביקשנו שבזמן הסגר ימצאו פתרון ומפעילים קבועים, אבל ביום ראשון השבוע קיבלנו לצערנו הודעה שלא נמצאו אנשים ולכן הצהרון לא נפתח".
האם מספרת שההורים פנו לרשת חוויות וניסו למצוא יחד עמם פתרון, הסייעות של הגן שלהם אף הסכימו להאריך את יום עבודתן, אך ככל הנראה הדברים אינם מתקדמים בשל נתאים או שכר ולכן כל הורי הצהרון נמצאים ללא פתרון.
קראו גם:
"הורים מוציאים את הילדים ומחפשים צהרון פרטי ובמציאות יותר ויותר ילדים נפגשים עם הרבה ילדים מגנים אחרים וזה מחדל כי הם מתפזרים, הם אומרים שמצמצמים את שבוע העבודה כדי שהגננת לא תתחלף, אם רוצים לשמור על העיר שתהיה ירוקה צריכה להיות חשיבה ממלכתית וגבוהה והנחיות ברורות, אם הגננות והסייעות יקבלו תגמול הוגן הן יצילו את המצב, צריך לאפשר לחזור לעבודה ולתת לילדים שגרה ויציבות – זו הסיבה שהחזירו אותם לגנים ואם לא מצליח לקרות מה עשינו בזה?"
אם נוספת ממתחם גנים באזור שרונה מספרת שמתוך חמישה גנים, באופן שרירותי החליטו כי הגן שלהם לא יזכה ליהנות מצהרון, וגם מהיום להיום. ההנחיות היום מצמצמות את מספר הילדים שיכולים להיות בצהרון ולכן לא ניתן לפתוח צהרונים עם 35 ילדים, "בשני בבוקר קיבלנו הודעה שרשת חוויות לא מסוגלת לספק פתרון לכל ילדי גן לוטוס כשמה שעשו בפועל הוא שילדים משני הגנים האחרים שהיו בצהרון מלכתחילה ימשיכו ללכת, ואת ילדי גן לוטוס הוציאוה החוצה כדי שזה יסתדר", היא מספרת.
"מאז אנחנו מנסים לפעול ולדבר ובמקביל פנו אלי ברשתות החברתיות עוד הורים מגנים אחרים, אני יודעת על גן יהלום, אילנות, אופל, שי-לי וגן צבר שגם קיבלו הודעה שאין להם צהרון, בחלקם מדובר על קבוצה שנפלטה החוצה, ילדים שנזרקו מה שנקרא, עשו 'אן דן דינו', יש גנים מלאים והשאר שיתמודדו וחלקם זה עניין של כוח אדם, 182 ילדים בלי פתרון ברחובות, ואני צריכה לחזור לעבוד בשבוע הבא ומה אני אמורה לעשות? לוותר על העבודה?
"אין הרבה צהרונים פרטיים, ובוא נדבר על העלות, כרגע זה להוסיף עוד 600 שקלים בחודש בתקופה לא פשוטה וגם אז לא יהיה מקום לכולם". היא מספרת שהציעו לרשת חוויות שעובדת הגן תמשיך את עבודתה במסגרת הצהרון, "וקיבלנו תשובה שזה בעייתי ולא רלוונטי ואנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות, יש לנו סייעת ומתחם אבל כרגע בוחרים לכבד את ההסכמים הפנימיים של רשת חוויות ששולטת למרות שהיא לא נותנת פתרון, יש פה כל השיקולים האפשריים מלבד השיקולים של ילדים, זה הכול מלבד הפתרון האמיתי מתוך מחשבה שמדובר על בעיה ארוכת טווח, אנחנו לא נחזור לשגרה עוד שבועיים".
חברת המועצה קארין ברגינסקי, שלחה לראש העיר מכתב בנושא, ובו דרשה את פתיחתם המידית של 9 צהרונים שכיום סגורים בשל המצב. "אני קוראת שוב למקבלי החלטות. תפסיקו להתנער! קחו אחריות ותמצאו פתרון הולם עכשיו לא בעוד שבוע כששוב נחזור לסגר! תאפשרו להורים להתפרנס בכבוד", היא כתבה באמצע השבוע (יום ג') בדף הפייסבוק שלה.
מרשת חוויות רחובות נמסר בתגובה: "ביום ראשון השבוע חזרו רכזות הצהרונים מחל"ת לצורך פתיחת הצהרונים וביום שני נפתחו למעלה מ-120 צהרונים. בתוך כך, בשל מחסור חמור בכוח אדם, שחלקו נמצא בבידוד או בקבוצת סיכון ובשל מתווה משרד החינוך לאיחוד מסגרות של עד 28 ילדים בלבד, היו מספר צהרונים אשר לא נפתחו ביום שני. חלקם נפתחו בהמשך השבוע, ואנו עושים מאמצים לגייס כוח אדם ולתת מענה לכלל ההורים והילדים בהקדם האפשרי".
כל העדכונים - חדשות רחובות