שבוע וחצי אחרי התבוסה הצורמת של ראש העירייה רחמים מלול בבחירות המקומיות, גוברת הדרמה לקראת הסיבוב השני שבו יתמודדו זה מול זה מתן דיל שהשיג 39 אחוז מהקולות וזהר בלום שהגיע לכ-27 אחוזים.
3 צפייה בגלריה
רחמים מלול
רחמים מלול
רחמים מלול. סוף עידן
(צילום: רמי זרנגר)

בעוד שמתן דיל היה באופוזיציה בחמש השנים האחרונות, בלום היה סגן ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך והקמפיין שלו, בתמיכת "יש עתיד" פונה למחנה הליברלי.

קראו גם:

רגע דרמטי נרשם בתחילת השבוע כשנודע כי דיל ובלום ישבו לסגור הסכם על פיו בלום יהיה ממלא מקומו של דיל ויישאר בחינוך ובכך, ייחסך מהתושבים הסיבוב השני ובכלל ההוצאות הכבדות שכרוכות במהלך כזה. אולם כמה שעות אחרי החליט בלום לסגת מכך ולרוץ בסיבוב השני במלוא הכוח.
מי שתומך בבלום הוא המועמד יניב מרקוביץ' שהגיע בבחירות לכ-15 אחוז מהקולות בלבד. "הבטחתי שבישורת האחרונה אתמוך במועמד הליברלי המוביל ואני עומד בהבטחתי. החיבור בינינו יהווה סמל לאחדות המחנה במדינה", אמר מרקוביץ'.

3 צפייה בגלריה
זהר בלום. זוכה לתמיכת מרקוביץ'
זהר בלום. זוכה לתמיכת מרקוביץ'
זהר בלום. זוכה לתמיכת מרקוביץ'
(צילום: גיא כושי ויריב פיין)

בלום התייחס לכך: "יחד עם יניב אני זוכה לתמיכה מכל המפלגות הליברליות בישראל: יש עתיד, המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו והעבודה. הגיע הזמן לרחובות ליברלית, שוויונית ומתקדמת.
דיל הודיע על חיבור עם איטל בציר אלשיך שנכנסה עם רשימתה "רחובות חופשית מאוחדת" למועצה עם שלושה מנדטים. דיל: "איטל, שוקי ומגי, שלושה מנהיגים אמינים וראויים, אשר האמת והיושרה הן נר לרגליהם, ואשמח לשיתוף פעולה בינינו, אשר יביא את בשורת האחדות והתקווה לעיר".
חיזוק נוסף הוא קיבל כאשר זכה השבוע לברכתם ותמיכתם של הקסים החשובים בקרב קהילת יוצאי אתיופיה, ובראשם קס ברקו טגניה, הקס הראשי הארצי, המתגורר ברחובות. אל המפגש, בו נכחו 15 קסים חשובים מכל הארץ, מתוכם 4 רחובותיים, הגיע דיל יחד עם חבר המועצה דני מרשה, מס' 3 ברשימת 'רחובותי', ובמהלכו נתנו הקסים את ברכתם לדיל והביעו את תמיכתם בו.

3 צפייה בגלריה
מתן דיל. זוכה לתמיכת איטל אלשיך
מתן דיל. זוכה לתמיכת איטל אלשיך
מתן דיל. זוכה לתמיכת איטל אלשיך
(צילום: שרון גבאי)

רחמים מלול שהופתע מאוד מהתוצאות אמר: "אני מכבד את בחירת התושבים ומשאיר אחריי עיר יציבה. עיר בצמיחה אדירה. אני מקווה שאלה שייבחרו אחריי ישמרו עליה ככזאת. אני מודה לתושבים שנתנו לי את אמונם ב-15 השנים האחרונות".