"אני לא מפחד למות למען המדינה", כך אמר ימים ספורים לפני שנפל בקרב, סמל אפיק טרי לאמו אושרית, מנהלת בית הספר "חצב" בראשון לציון.
4 צפייה בגלריה
אפיק טרי ז"ל עם דגל ישראל לזכר חבריו שנפלו
אפיק טרי ז"ל עם דגל ישראל לזכר חבריו שנפלו
אפיק טרי ז"ל עם דגל ישראל לזכר חבריו שנפלו
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

אפיק ז"ל יליד ותושב רחובות, בן 19, נכנס לראשונה עם חבריו לעזה. הוא התגייס לפני שנה לחטיבת כפיר, גדוד נחשון, ורק לאחרונה סיים קורס מ"כים. הוריו סיפרו כי אמר להם שהוא נכנס לעזה לשבועיים. "נחסל אותם ונצא", אמר להם.
אל ביתו בעיר הגיעו ביום שישי דקות ספורות לפני כניסת השבת שלושה קצינים והודיעו להוריו אבי ואושרית את הנורא מכל. האירוע בו נהר יחד עם שני לוחמים נוספים התרחש במהלך פעילות של כוח מגדוד 450 של חטיבת ביסל"ח. הכוח שפעל תחת צוות קרב גדודי של גדוד השריון 75, שהה בתוך מבנה שהתפוצץ וחלקים ממנו קרסו כתוצאה מזירת מטעני חבלה שהופעלו בזה אחר זה. 14 לוחמים נוספים נפצעו בתקרית, שישה מהם במצב קשה.

4 צפייה בגלריה
אפיק טרי ז"ל
אפיק טרי ז"ל
אפיק טרי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

אפיק למד בקריית החינוך אורט רחובות, שם דיברו על תלמיד ערכי, מצטיין, מלא בשמחת חיים, מלח הארץ.
ד"ר נוגה קינן לביא, שהייתה המחנכת של אפיק ז"ל ספדה לו: "אנחנו עוד לא מעכלים. אפיק היה מנהיג החבורה, תלמיד מצטיין. נער מדהים מיוחד ובלתי נשכח. היו לו שאיפות גבוהות והוא כיוון תמיד גבוה. צפינו לו עתיד מזהיר. כולנו בעצב עצום על לכתו".

האהבה לכדורגל


אפיק ז"ל אהב מאוד כדורגל. דודו אריק גהלי שיחק כדורגל בקבוצת נס ציונה וסחף אותו. הוא בוגר מחלקת הנוער סקציה נס ציונה. אופיר ספד לאחיינו: "אחיין שלי, דם שלי, לב של המשפחה, נפלת על קדושת ארץ הקודש, לחמת בגבורה, זכית לשמור שבת, הלכת לעולם האמת זך וטהור. אנחנו כולם כאן בוכים על לכתך. אלוהים הגדול ישמור אותך תחת כיסא הכבוד שלו".
אפיק גם היה חברו הטוב של אוסקר גלוך, כוכב נבחרת ישראל, שקיבל אישור מיוחד בשבת מזלצבורג ונחת בישראל מיידית ללוויה. השניים היו חברים מגיל ארבע. גם ליאם גולן, בנם של איל גולן ואילנית לוי, היה חברו ונפרד ממנו. "תשמור עלינו מלמעלה אחי", כתב ליאם.

4 צפייה בגלריה
אפיק ז"ל עם ליאם גולן במגרש
אפיק ז"ל עם ליאם גולן במגרש
אפיק ז"ל עם ליאם גולן במגרש
(צילום: אינסטגרם)

אפיק, שוויתר על קריירה בכדורגל לטובת גיוס לקרבי, היה חברו הטוב של החייל נמרוד כהן מהעיר, שנמצא בשבי החמאס. וגם חברם של סמלת שי אשרם מרחובות וסמל סהר מידאני מקרית עקרון שנפלו בשבעה באוקטובר. לזכרם הצטלם כשהוא מניף את דגל ישראל במהלך המלחמה.

קראו גם:

"המלחמה שלך נגמרה"


הלווייתו התקיימה ביום ראשון בצהריים. אפיק נקבר ליד קרוב משפחתו סרן ירין גהלי, מפקד מחלקה בסיירת גבעתי שנהרג בקרב ברצועה לפני חודשיים.
האב אבשלום ספד לבנו: "אפיק, בני אהובי. קיבלנו את הבשורה הקשה ביום שישי ומאז הכאב גדל וגדל. לא מאמין שאני מספיד אותך כאבא, הכתר של הבית, הילד המוצלח. למרות הפחד שהיה לי, תמיד האמנתי שאני יכול להפסיק לשמור עליך. אמרת לי שאתה יכול לשמור על עצמך, האמנתי לך אפיק. 'אבא, אבוא בעוד שבועיים וחצי בסיום הפעילות וכולנו נעשה שבת ביחד'. מי אמר שאין מלחמה? ניסיתי לתת ביטחון לאמא ולאחים שלך.
"אמרתי שאפיק יחזור, כי אפיק גיבור. את הגבורה ומסירות הנפש שלך - לא רואים הרבה. לא היה לי ספק שאם תצטרך תסתער על האויב כדי להציל את החברים שלך....אפיק שמר שבת. אפיק שלי, המלחמה שלך נגמרה. עכשיו אתה יכול לנוח, אבל תן לנו כוחות.... אני מבטיח שאהיה חזק, אני חייב להיות חזק. תן לנו כוח לעמוד על הרגליים. איזה אסון כבד. למה זה מגיע לנו?".

4 צפייה בגלריה
סמל אפיק טרי ז"ל מרחובות
סמל אפיק טרי ז"ל מרחובות
סמל אפיק טרי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

גם חברו הכדורגלן אוסקר גלוך הספיד: "אל תדאג לגביי אושרית, אבי, אלמוג ואגם, כמו שאתה מכיר אותנו, אנחנו תמיד נהיה שם בשבילם ונישאר לצידם לנצח. לעולם לא נשכח אותך חבר יקר שלנו. כל מקום אשר נצעד, אתה תצעד יחד איתנו. אוהבים אותך לנצח אריה שלנו".
"הייתה לי הזכות להיות חבר שלך מגיל 4. אתה תישאר איתי לנצח. אני אוהב אותך הכי בעולם, מקווה שתשמור עליי שם מלמעלה ואני אנציח אותך בכל דרך שאוכל. אוהב אותך".
אפיק הותיר אחריו הורים ושני אחים קטנים ממנו: אלמוג בן 17 ואגם בן 15. יהי זכרו ברוך.