מפגע סביבתי נגרם על ידי קבלן שעבד עם משרד הביטחון. במשך מספר ימים בשבוע שעבר שפך קבלן תכולת עשרות משאיות של פסולת בניין בשטח פתוח בשטח מועצה אזורית ברנר בסמוך לכביש 40. פקח המועצה הבחין בערמות הפסולת והופתע לגלות בהן גם מסמכים רפואיים של חיילים.
2 צפייה בגלריה
המסמכים והשטח אליו הושלכו
המסמכים והשטח אליו הושלכו
המסמכים והשטח אליו הושלכו
(צילומים: מוא"ז ברנר )

הפקח ניסה לאתר את מקור הפסולת ובזכות תיק רפואי שמצא בערימת הפסולת, הגיע אל חייל ששירת בבסיס בשנות התשעים. בעקבות כך פנה הפקח לרס"ר הבסיס, והסתבר כי במקום אכן בוצעו עבודות שדרשו פינוי. הפקח איתר את הקבלן שפינה את הפסולת והסתבר כי מדובר בקבלן אשר נקנס כבר בעבר על ידי המועצה על השלכת פסולת באופן לא חוקי.
בעקבות פניית המפקח - פינה הקבלן את הפסולת מהשטח.
השלכת פסולת בשטחים הפתוחים מהווה עבירה על הוראות החוק לשמירת הניקיון. בעקבות המקרה אנשי המקצוע מאיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה פנו למרכז צוות האכיפה המחוזי במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ונפתחה חקירה פלילית.

2 צפייה בגלריה
המסמכים והשטח אליו הושלכו
המסמכים והשטח אליו הושלכו
המסמכים והשטח אליו הושלכו
(צילומים: מוא"ז ברנר )

ראש מועצה אזורית ברנר ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, דורון שידלוב, פנה לאחר האירוע החמור לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן וליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ח"כ יעקב אשר בדרישה להשלים את חקיקת חוק ייעודי לפסולת בנייה וכן פנה למנכ"ל משרד הביטחון לפעול למניעת השלכת פסולת בניין באופן לא חוקי מבסיסי צה"ל.

קראו גם:

שידלוב ציין בפנייתו: "השלכת פסולת בניין באופן לא מוסדר במרחב הציבורי מהווה עבירה על החוק, פוגעת באיכות חיי התושבים בסביבה ובטבע. למעלה ממיליון טון פסולת בנייה מושלכים מדי שנה בשטחים פתוחים באופן לא חוקי.
"כל נושא הטיפול וההתייחסות להשלכת פסולת בנייה בשטחים פתוחים הוא מחדל חמור בעל השלכות לתחומי חיים רבים: זיהום השטחים, זיהום מקורות מים וזיהום האוויר. תופעה זו מהווה מכת מדינה ואני פונה אליכם בבקשה להשלים את החקיקה של חוק ייעודי לפסולת בנייה שמקדם המשרד להגנת הסביבה על מנת למנוע הישנות מקרים דומים".