מערכת החינוך בכאוס מוחלט וכל ערב הורים מעודכנים האם כן או לא יתקיים יום לימודים למחרת. הורים עובדים רבים מרחובות, שהסתמכו על סעיף בחוזה מול החברה העירונית הופתעו הבוקר (חמישי) לגלות שהחברה לא תפתח את הצהרונים, למרות האמור בחוזה.
"הם מפרים חוזה", אמרה אם לילדים בצהרוני החברה העירונית והוסיפה: "אם נס ציונה יכולה, למה אנחנו לא יכולים? במיוחד אם הדבר מעוגן בחוזה?".
2 צפייה בגלריה
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
גן ילדים. יש מערכת לגילוי אש?
למה הצהרון לא עובד?
( המחשה: shutterstock)
אכן, בדיקה בחוזה מול ההורים והחברה העירונית, בסעיף 13 כתוב במפורש שהחברה העירונית תפעיל את הצהרונים במתכונת בוקר החל מהיום השני לשביתה, בתוספת תשלום של 70 שקלים ליום. "אין לי בעיה לשלם עוד 70 שקלים ליום, אני במצב שכבר רוצים לפטר אותי", אומרת אם נוספת.
2 צפייה בגלריה
הסעיף בחוזה מול החברה העירונית
הסעיף בחוזה מול החברה העירונית
הסעיף בחוזה מול החברה העירונית
(צילום מסך)
עם זאת, קיים סייג בחוזה על פיו אם הפעלת הצהרון תהווה שבירת שביתה, לא תהיה אפשרות לפתוח את הצהרון, ונשאלת השאלה כיצד אותו סעיף יהיה נתון לפרשנות.
מהחברה העירונית נמסר בתגובה כי: "החברה העירונית עשתה ועושה מאמצים לפתוח את הצהרונים מהבוקר, אולם רוב העובדות והעובדים הם סייעות העובדות בבוקר במערכת החינוך הפורמלית. כידוע, הם קיבלו אתמול הנחייה מההסתדרות שלא לעבוד מהבוקר בכיתות, כדי לא לפגוע בשביתת המורים. עובדות נוספות הן מורות אשר שובתות ממילא. לפיכך הצהרונים יפעלו היום כסדרם החל מהשעה 12.45".
הורים רבים הביעו תמיהה כיצד שעות הפעילות מהשעה 12:45 יאפשרו להם לצאת ליום עבודה: "עוד רגע החופש הגדול פה, יש מסיבות סיום והילדים נרגשים לסיים את השנה, ומחכים לנו עוד חודשיים ארוכים מאוד, היינו מצפים שאם הדבר כתוב בחוזה, שיקיימו את החוזה, עובדה שבמקומות אחרים עשו את זה".
לעדכונים - חדשות רחובות