אירוע מרגש התרחש שלשום (שני בערב) בבית הדיור המוגן "נווה עמית" ברחובות, בשעה שהפעיל החברתי תושב העיר, יובל סימן טוב, הדליק עם דיירי הבית נר חמישי של חנוכה.

2 צפייה בגלריה
"ריגש מאוד". יובל סימן טוב מספר את סיפור הצלתו
"ריגש מאוד". יובל סימן טוב מספר את סיפור הצלתו
"ריגש מאוד". יובל סימן טוב מספר את סיפור הצלתו
(צילום פרטי)
ייחודו של האירוע הוא בכך שסימן טוב הוא אחד מניצולי טבח ה-7 באוקטובר בפסטיבל המוזיקה שהתקיים סמוך לקיבוץ רעים, ומי שעומד בראש עמותת "ג'סטה", הפועלת למען בני הגיל השלישי, בין השאר עבור אנשי בית הדיור המוגן הוותיק.
סימן טוב, 23, הגיע לנווה עמית, הדליק נר בחנוכיה ושיתף את עשרות הנוכחים, קשישות וקשישים, בסיפורו המדהים של בוקר השבת השחורה, סיפור שעורר עניין רב.
במהלך תיאור השתלשלות העניינים שהחלה עם המתקפה על מתחם הפסטיבל, סיפר סימן טוב כי נקלע לעימות עם חוליית מחבלי חמאס, בזמן שנסע ברכב פרטי עם שלושה מחבריו הטובים.
באירוע הקשה, במהלכו נורו על רכבם של הארבעה עשרות קליעי רובה, נהרג אחד מחבריו, רון וייברג ז"ל, וסימן טוב עצמו ניצל בנס, והצליח לחלץ את עצמו בחיים מהאירוע.
עמותת ג'סטה בראשה הוא עומד, מפעילה מיזמים רבים של בני נוער וצעירים הנפגשים עם קשישים, ובשבוע שעבר יצא אל הדרך מיזם חדש של העמותה תחת השם "סיירת טכנולוגית לבני הגיל השלישי", במסגרתו הגיעו אל מתחם הדיור המוגן נווה עמית 20 בני נוער שהעבירו הדרכה דיגיטלית בתחומים שונים, החל משליחת הודעות בטלפונים הניידים ועד זימון תורים באמצעות היישומים של קופות החולים השונות.

2 צפייה בגלריה
"מרגש עד דמעות". יובל סימן טוב במרכז
"מרגש עד דמעות". יובל סימן טוב במרכז
"מרגש עד דמעות". יובל סימן טוב (במרכז)
(צילום פרטי)

"בזמן הקצר שאני חי פה, אני מסתכל עליכם ויש לי המון מה ללמוד מכם", אמר סימן טוב לדיירות ודיירי נווה עמית, "כי אתם אנשים מלאי חיים, מדהימים וחייכנים, ותודה על הזכות להדליק איתכם נר".

קראו גם:

אחת הדיירות שהשתתפה במפגש, שפרה אייל, 85, מספרת: "יובל ריגש אותי מאוד ומאוד דיבר לליבי. מגיל מאוד צעיר עבדתי עם קשישים, עשרות שנים עסקתי בנתינה ובעבודה סוציאלית, ועכשיו לראות את הצעירים האלה בפעולה למען בני הגיל המבוגר זה מרגש עד דמעות".