כמה וכמה דיירים בבניין ברחובות ההולנדית גילו כי כולם קיבלו יחד דו"ח על סך 730 שקלים בגין השלכת פסולת שלא ביום הפינוי. הדיירים שהופתעו בדקו את המצלמות וגילו כי משאית הזבל הוציאה קרטונים מהפח והניחה אותם על המדרכה – כמה דקות מאוחר יותר הגיע פקח ורשם הדו"חות.
1 צפייה בגלריה
עוד הניקיון משאיר את הקרטונים מחוץ לפח הזבל
עוד הניקיון משאיר את הקרטונים מחוץ לפח הזבל
עוד הניקיון משאיר את הקרטונים מחוץ לפח הזבל
(צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
בבניין ברחוב הר הצופים 31 בשכונת רחובות ההולנדית קיבלו כמה דיירים דוח על זריקת פסולת שלא ביום הפינוי. "יום שישי אחד חזרתי ב-12 בצהריים ובדואר היה דו"ח זרוק, בלי מעטפה והיה נראה לי מוזר", סיפר אחד התושבים.
קראו גם >>
"שלחתי הודעה בקבוצה של הבניין והפלא ופלא יש עוד חמישה כמוני, ואחרי זה גילינו שגם בבניינים 7 ו-9 ברחוב", המשיך, "אני לעולם לא זורק קרטונים עם שם שלי ובטח לא על הרצפה, אלא רק בפח או במחזורית. הגשנו ערעור וכתבנו לקבוצה של הבניין ושאלנו על זה, ואנשים אמרו שגם הם לא זרקו קרטונים". הדיירים חשבו שאולי באמצעות מכתבים בבניין הגיעו לשמותיהם, אך לא היה להם הסבר מניח על הדעת ולכן החליטו לפתוח את מצלמות האבטחה של הבניין ולבדוק את פשר הדוחות.
(עובד הניקיון מוציא את הקרטונים מהפח. צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
"בתיעוד ראינו שהגיעה משאית מחזור של פח כתום, ופעם אחת טמון קרקע שמרימה עם מנוף. אני רואה אותם פותחים את החלק העליון ומוציאים קרטון על הרצפה ומעלים את השאר. לא עובר עשרים דקות והפקח מגיע, מחטט ומצלם והנה יש דו"ח בדואר", סיפר.
ואכן, מבדיקתנו את הצילומים, ניתן לראות בפעם אחת בתאריך 9.10.20 כיצד מגיעה משאית המחזור בשעה 7:47 בבוקר, העובד מוציא מתוך פח המחזור קרטון, מניח אותו על הרצפה ונוסע מהמקום. בשעה 8:17 מגיע פקח עם קטנוע ונמצא במקום 6 דקות ורושם דו"חות. במקרה אחר, ב-15.10.20, שוב מגיעה המשאית של הפח הכתום ושוב הפועל מוציא מתוך הפח הכתום קרטון ומניח אותו על הרצפה.
(פק"ח העירייה מגיע על אופנוע ונותן דו"חות. צילום: מתוך מצלמות האבטחה)
הדיירים זועמים על ההתנהלות ותוהים מה בדיוק הם רואים בסרטונים, מדוע מוציא מפנה האשפה קרטונים ומניח אותם על הרצפה, וכיצד הוחלט למי שייך הקרטון להם ניתנו הדו"חות.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הדרך לביטול דו"חות היא באמצעות הגשת ערעור לאגף הפיקוח, בצירוף הסרטונים המדוברים. אנו חוזרים ומדגישים, חל איסור מוחלט להניח קרטונים מעל או בסמוך לפח, אלא רק בתוכו או בקרטוניות שהעירייה הציבה לאחרונה בשכונה".
לכל העדכונים – חדשות רחובות