איך מעבירים את הזמן בצורה אפקטיבית בסגר? ניר שולמן ובנו דביר פיתחו יחד אפליקציה מיוחדת, כשהם לומדים תוך כדי תנועה מהאינטרנט איך בכלל מפתחים אפליקציה. התוצאה? אפליקציית טריוויה לילדים עם קישורים לוויקיפדיה למי שטועה.
ניר שולמן ובנו דביר בן -12.5 שלומד בבית הספר דה שליט בכיתת מופ"ת מדעים, העבירו את החצי השנה האחרונה בערבים ובסופי השבוע בבניית אפליקציה מיוחדת לילדים.
1 צפייה בגלריה
האב ובנו מרחובות
האב ובנו מרחובות
האב ובנו מרחובות
(צילום: פרטי)
למרות שניר אינו מגיע מתחום התכנות (הוא אח במקצועו), לפני 15 שנה הוא למד java, שזוהי שפת תכנות שניתן לראות כיום בהרבה מאוד אפליקציות. "כשדביר אמר שהוא רוצה לתכנת, אמרתי בוא נשב על זה ביחד, למה שלא נבנה יחד אפליקציה?", מספר ניר. אז הם ישבו וחקרו את הנושא מ-א' ועד ת', "בהתחלה לקח לנו שבוע לסדר שני כפתורים אבל עכשיו תוך שנייה אנחנו מסדרים דברים", הוא מספר ומוסיף שלדביר יש כישרון טבעי בתחום והוא מונע כניסת באגים ופותר בעיות שהוא עצמו לעיתים לא מצליח לפתור.
"חשבנו לעצמנו שזו תקופת הקורונה, הרבה ילדים בבית, אז רצינו ליצור משהו מועיל שאפשר ללמוד ממנו במקום עוד משחק כמו רבים, וכך עלה רעיון הטריוויה", מספר ניר. יחד ישבה כל המשפחה, גם עילאי, הבן הגדול במשפחה הצטרף והיה שותף בהכנת שאלות ועיצוב האפליקציה, וכך נוצר מאגר גדול של שאלות טריוויה, ומה קורה למי שטועה? הוא מקבל הפניה לדף הוויקיפדיה בנושא כדי ללמוד, והוא גם יכול להמשיך לשחק.
קראו גם:
"ככה היו לנו גם ערבים כיפיים במשפחה, הם למדו על ארץ ישראל ועל ההיסטוריה, ויש שאלות מגוונות בכל הנושאים – מדעיים, היסטוריה, קולנוע, טלוויזיה, עם דגש על ישראל", מסביר ניר ואומר כי דביר היה שותף מלא לתכנות וליצירת הקוד. "לא עשיתי לו הנחות, והוא לא עשה לי". רמת הקושי עולה מקל ביותר עד קשה, כך שהמשחק מתאים לכל הגילאים וגם למבוגרים.
למשחק קוראים "טריוויה נסה אותי", אפשר להוריד אותו מחנות האפליקציות בחינם וגם הפרסומות מותאמות לילדים. דביר מספר שכבר מזמן אהב את תחום התכנות אבל הרגיש שהוא צעיר מידי לתכנת. "בכיתה ו' אבא שלי התחיל ללמד אותי java", הוא מספר ומעיד גם כן שההתחלה הייתה קשה, ובניית השאלות הייתה שלב ארוך, "זה לקח המון זמן, כל אחד מהמשפחה היה צריך לכתוב בכל יום עשר שאלות, בערב הקראנו אותן ואם היו טעויות היינו מתקנים אותן". תוכניות לאפליקציות נוספות אין כרגע, אלא יותר לעדכן את האפליקציה הקיימת ולהוסיף עליה דברים.
כל העדכונים - חדשות רחובות