בשבועות האחרונים נראה שממש לא פשוט להתגורר בשדרות הקיבוצים ברחובות. לטענת הדיירים במקום, הרחוב הפך עמוס מאוד בעיקר בשעות הבוקר ואחרי הצהריים, בהן הם נתקלים בפקקי תנועה כבדים. לדברי התושבים, הפקקים נגרמים מכמות גדולה של מכוניות שיוצאות מאיזור שכונות אושיות, היובל, שרונה ונג'ארה, תוספת של שני בניינים ועוד שניים שאמורים לקום, מוסדות חינוך שפועלים במקום, ומסוף תחבורה חדש.
1 צפייה בגלריה
צומת אושיות
צומת אושיות
צומת אושיות
(צילום פרטי)
"החליטו לפתוח סוג של תחנה מרכזית ועכשיו אנחנו סובלים מפקקים קשים", אומר אייל דוד, נהג מונית שעובד וגר באיזור. "יש צפיפות נוראית וזה מחדל גדול, מה שהולך פה בבוקר זו ממש סכנת נפשות".
בין היתר טוענים התושבים כי אוטובוסים חונים במקום שלא על פי הכללים וכך גורמים להפרעה לתנועה. בימים האחרונים החלו התושבים להפיץ עצומה שקוראת להזיז את מסוף התחבורה למקום אחר. סוגיה נוספת שהעצומה עוסקת בה היא המהירות הגבוהה על ציר התנועה תוך סיכון הולכי רגל וכלי רכב חונים. מנסחי העצומה, שעד כה חתמו עליה כמה מאות אנשים, קוראים לתושבים לחתום כדי שיוכלו לבצע פנייה מסודרת לעירייה בדרישה לטפל בסוגיות.
מנגד טענו באגד כי בשל פעולות לשיפור התחבורה הציבורית באיזור, כמות האוטובוסים במסוף אושיות גדלה לאחרונה וכי לא קיבלו כל הנחיה אשר מגבילה את מספר האוטובוסים שחונים במסוף לשלושה בלבד, "לאור פנייתכם ואי־הנוחות אשר נוצרה לתושבי האיזור אנו נוציא הודעה מסודרת לנהגים המגבילה את מספר החניות לחמישה אוטובוסים בלבד במקומות המותרים".
באגד הוסיפו "יש להפנות לרשות המקומית בקשות ליותר משאבים ומיקוד לצורך הרחבת המסוף ולהפגין איפוק וסובלנות כלפי ההנהלה, הנהגים והאוטובוסים הפועלים ללא ליאות ובמסירות אין קץ להגדלת ושיפור השירותים לתושבי העיר".
מעיריית רחובות נמסר: "מנהל אגף התנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני , ליאור שוקרי, פנה להנהלת אגד ברחובות בדרישה למנוע את חסימת הנתיב על ידי האוטובוסים, והנחה את השיטור העירוני לטפל בכך. במידה וחסימת הנתיב במקום תימשך, יירשמו דו"חות לנהגי האוטובוסים. באשר לפסי ההאטה, על התושבים לפנות לאגף התנועה בבקשה ספציפית לבחינת התקנת פסים ברחוב מהרמזור ועד לכיכר. במידה ותוגש, הבקשה תיבחן מקצועית על ידי מהנדס התנועה ותטופל בהתאם".
מנהל אשכול קווי המרכז באגד, יניב שלום, מסר: "חברת אגד היא מפעילת תחבורה ציבורית המבצעת את מסלולי הנסיעה על פי הנחיות משרד התחבורה. יחד עם זאת, אנו יכולים לעדכן כי בימים אלה מתקיימים מגעים בין עיריית רחובות, משרד התחבורה ואגד, במטרה למצוא חלופות למסוף, מחוץ לשכונות המגורים".