ביום רביעי האחרון יצאה משפחת דובובסקי לטבע, מבלי לדעת שהטיול התמים יוביל אותם כעבור יומיים לבית החולים עם כוויות קשות אצל בתם בת ה- 5.
"טיילנו עם המשפחה של אישתי בעין חמד. הבת שלנו, ארבל, והבת של בת הדודה של אישתי שיחקו בנחל", מספר בר דובובסקי, אביה של ארבל. "ראינו שהן שוברות צמח ומשיטות אותו בנחל, לא ממש שמנו לב באיזה צמח מדובר".
2 צפייה בגלריה
הבנות בטיול בטבע
הבנות בטיול בטבע
הבנות בטיול בטבע
(צילום: דוברות קפלן)
המשפחות חזרו הביתה עוד באותו היום, ולדברי האב, שמו לב שהילדה סובלת מאדמומיות קלה ביד: "חשבנו שמדובר באדמומיות מהשמש. גם למחרת, אחרי שהתלוננה על כאבים קלים, מרחנו לה אלוורה וחשבנו שבזאת זה יגמר. התלונות על כאבים התגברו מעט, אבל עדיין לא ראינו משהו מעבר לאדמומיות וקושי קל לפתוח את היד באזור המפרק".
קראו גם:
אולם בלילה שבין חמישי לשישי, העירה ארבל את הוריה באמצע הלילה, אז כבר מבחינים ההורים שעל כף היד הופיעה שלפוחית. "התייעצנו בבוקר עם ד"ר מריאנה סרייב, רופאת ילדים בכללית, ואחרי שהחלו להופיע שלפוחיות נוספות, היא המליצה שנפנה למיון", מספר האב.
ארבל והוריה הגיעו ביום שישי למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. הרופאים זיהו מהר מאוד שלא מדובר בכווית שמש.
2 צפייה בגלריה
ארבל דובובסקי הקטנה עם היד החבושה
ארבל דובובסקי הקטנה עם היד החבושה
ארבל דובובסקי הקטנה עם היד החבושה
(צילום: באדיבות המשפחה)
ד"ר דויד בן הרוש, מומחה לפלסטיקה במרכז הרפואי קפלן: "הילדה הגיעה עם כוויות בדרגה 2 שהתבטאו בכאבים עזים ושלפוחיות גדולות בידיים. בקבלה במלר"ד הילדים בוצע טיפול ראשוני של ניקוז השלפוחיות וחבישה. ההורים סיפרו על חשיפה לא משמעותית לשמש, אבל הפיזור של הכוויה, לצד העובדה כי ההופעה היתה הדרגתית גרמו לנו להבין שלא מדובר בכוויה משמש".
אחרי בירור שעשו ההורים הסתבר כי גם הילדה עמה שיחקה בתם פיתחה דלקת דומה. אחרי התייעצויות עם רופאים מומחים נוספים הסתבר כי מדובר בתגובה לחשיפה לעץ התאנה. "למעשה", מסביר הרופא, "כימיקלים מהצמח הגיבו לאור השמש ויצרו פגיעה באפידרמיס (שכבת העור העליונה) עד לכדי התפתחות שלפוחיות. התגובה מתפתחת לאורך ימים ויכולה להימשך שבועות עד להחלמה".
האב בר מסכם: "לא הייתי מדמיין שמצמח כמו תאנה תתפתח לילדה תגובה כזו, ולכן חשוב לי שכמה שיותר הורים ידעו ויהיו מודעים על מנת שיוכלו להיזהר".
כל העדכונים - חדשות רחובות