1 צפייה בגלריה
"חותמת גומי". שלולית החורף ברחובות
"חותמת גומי". שלולית החורף ברחובות
"חותמת גומי". שלולית החורף ברחובות
פעילי סביבה תושבי רחובות והאיזור העבירו לאחרונה פנייה לגורמים בעירייה בדרישה לפעול לתיקון של מה שהם מגדירים כליקויים בתוכנית הפיתוח של הוועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) ‑ רחובות מזרח.
הדיון בנושא בישיבת הוותמ"ל התקיים לפי כשלושה חודשים, אולם רק בשבוע שעבר התפרסם פרוטוקול הדיון, ממנו עולה כי לגורמים רבים, לא רק אנשי סביבה, יש ביקורת על חלק מפרטי התוכנית.
לדוגמה נציג החברה להגנת הטבע, מתן נחום, שנכח בדיון, טען כי אנשי הארגון מתנגדים לתוכנית כי היא "תביא לפגיעה בשטחים עם ערכי טבע מגוונים, גבעות חמרה וכורכר, שטחים חקלאיים וכן אתרי מורשת".
עוד אמר נציג החברה להגנת הטבע בדיון: "העיר רחובות צריכה להתמקד בתוכניות לפינוי־בינוי כגון מתחם הורביץ, בהן גלום פוטנציאל גדול יותר ליחידות דיור ולתעסוקה ללא פגיעה בשטחים בעלי ערך".
גם נציגת המשרד להגנת הסביבה שהשתתפה בדיון הביעה דעה דומה וטענה כי התוכנית הנוכחית פוגעת בטבע העירוני. "אני מציעה לבחון שוב את עתודות הקרקע ברחובות ולמקד את הבינוי במרקם הבנוי של העיר במקום לפרוץ לשטחים פתוחים", טענה הנציגה ואף העירה לחברי הוותמ"ל כי "מסמכי התוכנית כפי שהועברו לקראת הדיון אינם כוללים מסמך סביבתי".
ראשת מועצת גזר, רותם ידלין, שנכחה בדיון, ביקשה להוסיף שינויים לתוכנית כדי למנוע פגיעה אפשרית בסביבה, כולל פגיעה בשטחים הפתוחים של המושב סתריה הסמוך, וביקשה לדאוג שהרחבת הכביש לידו תגובה בהקמת קיר אקוסטי למניעת רעש.
"כל אלה מעידים שיש בעיות קשות עם התוכנית, שעליהן יש לתת את הדעת", אומרת רונית וייל, פעילת סביבה מרחובות. "הוותמ"ל צריך להפסיק לשמש חותמת גומי ולדון ברצינות בהשגות, ומי שבשלב זה יכולה לעזור זאת העירייה ולכך אנו מצפים".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "תוכנית רחובות מזרח מאפשרת המשך שמירה ושימוש בשטחים הפתוחים תוך שמירה על שלולית החורף ואלפי הדונמים הטבעיים ממזרח לשכונה. בעקבות הדיון בוותמ"ל הוצמד הכביש העוקף המתוכנן לשטח הבנוי וכך נשמר מרחק גדול עוד יותר בין השכונה לשלולית החורף".