תושבים המתגוררים ברחובות השרון והעמק שבשכונת חבצלת ברחובות, מנהלים לאחרונה מאבק נגד כוונה של העירייה לעקור עצים שנשתלו בשכונה לפני קרוב ל־15 שנה.
1 צפייה בגלריה
"בקשה הגיונית". רחוב השרון, השבוע
"בקשה הגיונית". רחוב השרון, השבוע
"בקשה הגיונית". רחוב השרון, השבוע
מדובר על גינה קטנה בשטח של כ־20 מ"ר, שהעצים והשיחים נשתלו בה על ידי תושבי רחוב השרון, על מנת להסתיר חומת בטון השייכת לבית החולים 'קפלן' הסמוך.
מה שהביא למאבק של תושבי הרחוב בעירייה הן עבודות תשתית המתבצעות בחלק זה של השכונה, הכוללות החלפת קווי מים וביוב, שבסיומן ייסלל מחדש הכביש ברחובות השרון והעמק, וכן יוקמו מדרכות.
לפני כשבועיים גילו מי שמתגוררים בסמוך לגינה, כי הפועלים בשטח מתכוונים לעקור את העצים וכל הצמחייה הצמודה לחומה.תושבי הרחוב מנעו מהם לבצע את הפעולה וביקשו מהם להפסיק את העבודה עד שיבררו את הנושא מול העירייה.
בהמשך, כמה מתושבי הרחוב הגיעו למשרדי אגף התשתיות והפיתוח של העירייה, נפגשו עם אחד ממנהלי האגף וביקשו ממנו למנוע את כריתת העצים.
עוד הסבירו התושבים, כי העצים נשתלו לפני שנים רבות על ידי התושבים באישור העירייה, וכי לפני מספר שנים סומנו במספר מיוחד, ומשמעות הדבר היא כי רק פקיד יערות של קק"ל יכול לאשר את עקירתם.
בימים לאחר מכן, בעקבות אותה פגישה בעירייה, נשלח לשטח אגרונום מטעם העירייה, שאישר כי מדובר בעצים ותיקים ועליהם סימון מיוחד.
תושבי הרחוב, שפגשו את האגרונום, ביקשו ממנו לפעול למניעת כריתת העצים והשיחים שמסביבם, פעולה שלדברי התושבים כלל אינה הכרחית."זה אבסורד שמבקשים לעקור את העצים, מה עוד שהעירייה סידרה לנו פה מערכת השקיה לבקשתנו כאשר שתלנו את העצים לפני הרבה שנים", אומרים תושבי הרחוב.
בנוסף, טוענים התושבים כי הקמת המדרכה במקום לא מחייבת את עקירת הצמחייה. "אפשר וצריך להשאיר את העצים שמסתירים לנו את החומה המכוערת ואת מתקני הקירור של בית החולים שנמצאים מטרים ספורים מהבתים שלנו", אומרים התושבים. "בעירייה צריכים להבין שזאת בקשה הגיונית שגם שומרת על הסביבה, גם מתחשבת בתושב וגם עוזרת לשימור הנוי. האינטרס כאן משותף והפתרון פשוט וקל".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "בעשור האחרון גדל היקף השטחים הירוקים בשכונה, והעירייה השקיעה רבות בטיפוח הקיים. בימים אלה העירייה מבצעת בשכונה עבודות תשתית נרחבות. במסגרת זו נוספו ערוגות ועצים בשכונה, במקביל למקומות שבהם בוטלו חלק מהערוגות. בשלב זה לא הוגשה בקשה לכריתת עצים, ובאם תוגש היא תידון על ידי פקיד היערות בהתאם לחוק".