1 צפייה בגלריה
הפגנה ליד קולנוע חן | צילום: יעל גוראון
הפגנה ליד קולנוע חן | צילום: יעל גוראון
הפגנה ליד קולנוע חן | צילום: יעל גוראון
האם בסופו של דבר קולנוע חן יינצל? לידי מיינט רחובות הגיע מכתב שכתבה המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל לראש העירייה ומהנדסת העיר. במכתב כותבת מנהלת מחוז מרכז של המועצה כי היא מצפה שלא יאושר שינוי תב"ע במקום ושבית הקולנוע המיתולוגי ימשיך לפעול.
בתחילת המכתב כותבת טל בן נון גלז, מנהלת המחוז, כי לאור הפניות הרבות שקיבלה המועצה מטעם תושבי העיר, היא שולחת לעירייה את תגובתה. "קולנוע חן שכנראה נבנה בשנות החמישים (ההיתר לבנייתו משנת 1951) הינו מבנה היסטורי", כך במכתב. "מיום הקמתו כקולנוע פתוח ועד היום משמש הקולנוע כמוקד בידור, התכנסות ובילוי לתושבי רחובות", כך נכתב.
במכתב גם נכתב כי בתב"ע רח2010 משנת 1995 נקבע בתקנון כי "ישמש לבית קולנוע, לא תותר תוספת בנייה לאולם הקולנוע למעט לצורך שיפוצים ושיפור תנאי ההקרנה על פי תוכנית בינוי שתאושר ע"י הוועדה המקומית ובהסכמת הוועדה המחוזית".
במועצה לשימור אתרי מורשת לישראל אומרים כי המבנה עצמו עדיין דורש בדיקה אדריכלית, אך אין ספק בליבם כי היותו מוקד תרבות ואייקון מקומי מעלה את חשיבותו כמבנה לשימור.
בסופו של המכתב נכתב: "המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מצפה כי לא יאושר שינוי תב"ע במקום ושינוי ייעודו ללא בחינה מעמיקה של כל הגורמים. אחת החוזקות של המקום הוא השימוש הנמשך שלו כקולנוע ומרכז תרבות לטובת תושבי המקום וחשוב לשמור עליו מתפקד".
בתחילת רחוב ש.בן ציון ברחובות ממוקם 'קולנוע חן' כבר למעלה משבעים שנה. הקולנוע, שראשיתו בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הוקם על ידי 'חברת בתי קולנוע רחובות' שרכשה את המגרש ששימש עד אותה העת כנגרייה של קיבוץ גבעת ברנר.
לפני כמה חודשים בית הקולנוע המיתולוגי של העיר נסגר, כל זאת בשל חוסר רווחיות מצד בעלי המבנה. תושבי העיר שאוהבים את בית הקולנוע סירבו לקבל את הגזרה ללא מאבק ומאז מתקיימת מחאה בנושא שכוללת פתיחת קבוצת וואטסאפ, הפגנות, הקמת ועד פעולה ופגישות עם גורמים שונים בעירייה ומחוצה לה.