2 צפייה בגלריה
פיינשטיין בפאתי העיר | צילום: אביגיל קדם
פיינשטיין בפאתי העיר | צילום: אביגיל קדם
פיינשטיין בפאתי העיר | צילום: אביגיל קדם
אמש הגיע עמי פיינשטיין לגבול בין רחובות ונס ציונה, ממש כמעט בתוך העיר רחובות אבל מחוצה לה, והקים קרוואן מחאה על כך שהרחיקו אותו מהעיר רחובות למשך 14 יום. הסיבה להרחקה? סירובו להפסיק לצבוע את מדרכות העיר באדום-לבן.
"נדרשתי לחקירה על הצביעה לאדום לבן, הסברתי לחוקר שהכול חוקי, מי שלא חוקי הוא מי שצובע בכחול ולבן", אומר הבוקר פיינשטיין. "ביקשו שאפסיק לצבוע ואני אמרתי לא, שאני לא אפסיק. אני מקיים את החוק ואתם לא תהפכו את היוצרות".
פיינשטיין טוען שההחלטה להרחיק אותו נובעת מכך שאין חוק שמאפשר לעצור אותו. "מי ישלם לי בית מלון? מה, אני מפונה ימית?", הוא שואל.
פיינשטייין התמקם על הכביש שמחבר את נס ציונה לרחובות, בסמוך לצומת פארק המדע, כשלצדו קרוואן מאובזר, כיסאות ושלטים של צ'ה גווארה וסיסמאות מחאה, המכוניות שעוברות במקום צופרות לו לאות תמיכה והוא מנופף אליהן ומניף את דגלו.
2 צפייה בגלריה
עם חברים על גבול נס ציונה | צילום: אביגיל קדם
עם חברים על גבול נס ציונה | צילום: אביגיל קדם
עם חברים על גבול נס ציונה | צילום: אביגיל קדם
למה דווקא המיקום הזה?
"אמרתי לעצמי, למה אני צריך לברוח? השטחים שלי פה חצי מטר ממני, וזה חוקי, אני בנס ציונה. אני אגור פה את ה-14 ימים ואעשה את המחאה מפה, כל היום מגיעים לפה אנשים שרוצים לקחת חלק במחאה, יש לי כבר עורך דין, יש מנהל תקשורת, יש מנהל מאהל מחאה, וזו רק ההתחלה, אנחנו נקים תנועת מחאה המונית ו'אדום-לבן' תגיע לכנסת בדמות מפלגה שנלחמת בעושק של החלשים, לי יש כסף לשלם אגרות בבתי המשפט ולהילחם בממסד, אבל מה יעשו אלו שאין להם?".
כשהתחלת לצבוע את המדרכות, חשבת שהדברים יתגלגלו כמו שהתגלגלו?
"לא. זה התפתח בצורה מהירה. נראה לך שאני חשבתי שאני אשב עם אוהל מחאה מחוץ לעיר רחובות? שיגלו אותי מהעיר? זה מרגיז אותי שבגלל שאני דורש חניה חינם לתושבי העיר, כמו שדרשתי לפני עשר שנים, אני צריך לצאת למחאה, וכל מי שקורא את זה וחושב שהוא לא צריך לשלם לחניה בעיר רחובות שיצטרף אליי, בעוד כמה ימים נתחיל במחאה של חניה חופשית בעיר רחובות".
וכשתחזור הביתה עוד 10 ימים, לתוך העיר רחובות, תמשיך עם הצביעה?
"כן, ואני מתכנן צביעה בכל הארץ, אני יושב עם ראשי ערים ותושבים ושומע אותם, צביעה באדום לבן היא לא כדי להרוויח כסף, היא כדי לפתוח את צירי התנועה שנסגרו בשביל גזל כסף, וכמו ששיניתי את חוק העזר לפתיחת עסקים בשבת כשהייתי סגן ראש עיר, אני אשנה את החוק, ובעיר הזו תושבים יחנו חינם".