בסוף השבוע האחרון שידרו ברשתות הזרות כיצד מצליחים טיסנים ישראלים להפיל את עפיפוני התבערה ששולחים המפגינים ברצועת עזה לעבר ישראל. בחשיפה של "מיינט רחובות" מתברר שאחד הטיסנים הללו הוא תושב מזכרת בתיה, ומפעילו, מטיס טיסנים מגבעת הטיסנים ברחובות, מציג לראשונה את הטיסן הלוחם.
מפעיל הטיסן הוא סוכן ביטוח ממזכרת בתיה, שכתחביב מטיס כבר שנים רבות טיסנים ב'גבעת הטיסנים' ברחובות.הוא בונה בעצמו את הטיסנים שלו ,וביום שישי האחרון נקרא לגבול כדי לבחון אפשרות לסכל את נסיונות חדירת עפיפוני התבערה לשטח ישראל.
"את כל העפיפונים שהופלו, אני הפלתי", הוא מספר. "חבר מהצבא גרם לדברים לקרות, הוא שאל אותי אם הרעיון ישים, ואני אמרתי שכן, למדתי להטיס טיסנים בגבעה עם האנשים הכי מוכשרים בארץ".
לדבריו, הטיסן שלו נבנה על ידו עם שכלולים שונים על הכנף, דבר שאפשר חיתוך של חוט העפיפונים. "ברגע שהעפיפון עבר את הרמפה נפגשתי אתו באוויר וניתקתי להם את הכנף, עם האחרון נפגשתי פיזית והוא הופל".
לטיסן שלום?
"הטיסן לא נהרס, המטרה היא לא לעבוד בזה אבל אם צה"ל יקרא לי אני אבוא בשמחה, הכול בהתנדבות, גם אם הטיסן היה מתרסק אני לא רוצה כלום – אנחנו עושים משהו בשביל המדינה וזה מה שחשוב".
גבעת הטיסנים ברחובות ידעה לא מעט מחלוקות בשנים האחרונות, כפי שפורסם כאן, מטיסים רבים, וביניהם המטיס המדובר, מטיסים במקום את טיסניהם כתחביב בסופי השבוע, אך תושבי סביוני נצר בנס ציונה טוענים לסיכון, ואף פנו למבקר המדינה ולעיריית רחובות בבקשה להרוס את מסלול ההמראה בגבעה.
"חמישים אחוז מהמטיסים הם מהנדסים, שניים טייסים בחיל האוויר, אחד באל על, חבל שהפרויקט הזה יהרס", הוא אומר. "איזה נזק עושים לאנשים? הסיכוי שטיסן יגיע לשכונות הוא כמו הסיכוי שתנחת להם חללית על הבית, אנחנו באים בשבתות ומשפחות עוצרות ונהנות מהטיסנים, עיריית רחובות בעדנו, זה תמיד היה ככה ותמיד נתנו לנו להטיס".
צפו בטיסן מפיל העפיפונים: